9 Haziran 2008 Pazartesi

Karadeniz Turu Son Gün Uzungöl - Ayder Yaylası

Gezimizin son gününe İnan Kardeşler'de kahvaltı ve göl etrafında gezinti ile başlıyoruz. Hava oldukça soğuk..

Arabayı aşağıda bırakıp göle tepeden bakmak için yukarı tırmanıyoruz..

Öğlen Uzungöl'den ayrılıp sınır kapısına gidiyoruz..

Dönüşte Rize'nin Çamlıhemşin girişinden Ayder Yaylası'na doğru yol alıyoruz.

Gezimiz boyunca gördüğümüz teleferiklere Çamlıhemşin'de de rastlıyoruz. Vadilerin yamaçlarına kurulu köylerin hanelerinin bahçeleri karşı yamaçta olabildiğinden, kurdukları teleferiklerle kimi zaman ürünlerini kimi zaman da insan taşıdıklarını öğreniyoruz..

Çok vakit geçmeden Ayder Yaylası'ndayız..

Her yer yemyeşil, çimenler bir örtü gibi etrafı kaplamış.. Pekçok motel ve pansiyon var, biz Kuşpuni'nde karar kılıyoruz.. Tertemiz ve sımsıcak bir dağ evi burası..

Pencereden gördüğümüz ve gün boyu sesini duyduğumuz güzellik..

Açık hava karnımızı acıktırınca akşam yemeği molası veriyoruz..

Tereyağlı kaşarlı alabalık

karışık salata

ustadan tarifini aldığım mıhlama..

ve turşu..

Ertesi sabah Kuşpuni'nde kahvaltıyla Karadeniz gezimizi sonlandırıyoruz..

Sanki Karadeniz de hüzünlü biz onu bırakıyoruz diye.. Bir daha gelmeye söz vererek muhteşem doğası, güleryüzlü insanları, nefis mutfağı ile yolculuk boyunca gezip gördüğümüz yerleri düşünüyoruz.. Kimbilir İstanbul'a gidince nasıl alışacağız..

Adsız dedi ki...

Aslıcım, tüm günleri heyecanla okudum.

enfes bir gezi olmuş...

Nilgün dedi ki...

Bitti demek aslicigim..Güzelim turunuz senin sayende gördügüm o güzelim manzaralar..Insan biraz hüzünleniyor..Paylasim ve güzelim resimlerin icin tesekkürler canim

SEVGILER

NiNo dedi ki...

aslicim inanmiyorum ya ben lisedeydim lise 1 de filan uzungolde tamda orada o bungalovlarda kaldik bizde orada yemek yedik oralarda gezdik ne tuhaf oldu icim bilemezsin yorumlarinla ole destek oldunki bana Allah razi olsun bitanem opuyorum

ab-ı hayat dedi ki...

Aslıcığım,

Fotoğraf karelerinden ve yazından çok güzel bir tatil geçirdiğin anlaşılıyor.Doğa,manzaralar ve yemekler harika görünüyorlar....

Uzun süredir ertelediğimiz Karadeniz gezisini senin cümlelerinle okumak güzeldi...

Ama ben şekerli leblebileri göremedim:))))

Begüm dedi ki...

En cok son gününüz hosuma gitti. Hele "Kuşpuni" süper! Manzaraniz harikaymis. Yemekler nefis. Mihlamanin tarifini bekliyorum aslicim :)

selam
inşallah bizlerede nasip olur oraları görmek çok güzel yerler
iyi yaptınız canım allah içinize sindirsin gezinizi
sofrakeyfi

Baharcicegi dedi ki...

Aslicim resimler inalimaz güzel dogayla icice harika bir tatil gecirmissiniz,uzun göle bayildim ne kadar sakin huzur verici bir görüntü,canim bizlerle tatilini paylastigin icin cok tesekkür ederim hep yemek arada bir böyle doga resimleri iyi geliyor.

Betül KAVAL dedi ki...

Aslıcım vallahi çok güzel bir tatil geçirmişsiniz. Mıhlamayı görünce canım istedi vallahi. Eve gidince yapsammı diye de düşünüyorum :))

sevgiler canım

pelince dedi ki...

Aslı bu son fotoğraflara bayıldım hem çok güzel görüntülemişsin hemde nefis mamalar yemişsin...
Vallahi fırsat olsa da bende gitsem...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Zerrin'cim çok teşekkür ederim ilgine canım :)

Nilgün'cüm asıl ben teşekkür ederim ilginizi esirgemediğiniz için..

Nino'cum ne büyük bir tesadüf! Çok şaşırdım :) Ne demek canım, sen sıkma canını..

Bengisu'cum teşekkürler.. Şekerli leblebiler İstanbul'a varmadan bitmişti :)

Begüm'cüm en kısa zamanda yazacağım, çok teşekkür ederim..

Müjgan'cım inşallah nasip olur canım, güzel dileklerin için teşekkür ederim..

Öznur'cum beğenmene çok sevindim, eksik olma canım..

Betül'cüm çok teşekkürler.. Bence hiç vakit kaybetmeden yap :)

Pelin'cim çok teşekkür ederim, inşallah bir fırsatını yakalarsın sen de..

Betül dedi ki...

aa bu yazıya yorum yazmamışım ben okumuştum aslında, :)bu sıcaklarda yağmurlu karadeniz fotoğraflarını görmek ne iyi oldu, orada dağlık kesimlerde soba bile yakıyorlardır, ben de 4-5 yıl önce bir seyahatimizde şahit olmuştum, ne güzel serin ve temiz hava. aama o alabalıktan olsa da yesek şimdi .)

HÜLYA dedi ki...

canım merhaba.. sana etkinlik davetiyesi bırakmaya gelmişken birde baktım trabzon hatta oftan bahsediliyor... Ben trabzonluyum hatta ofta yaşıyorum taaa buralara kadar gelmişsin.. Sen şimdi uzungölden dönerken veya uzungöle giderken özçay çay fabrikasına da uğramışsındır belkide.. İşte o fabrikanın 2. katındaydım ben hehee eğğer uğüradıysan tesadüfe bak dünya ne kadar küçük gerçekten şimdi blog blog gezip davetiye bıraırken seni çöıkardı karşıma allah. Buraları beğenmene çok sevindim canım anlat anlat bitmez buralar. yaşamak lazım..

canım şimdi bide davetiyeyi bırakayım çok uzattım affet birden heyecanlandım keşke daha önce tanışmış olsaydıkta geldiğinde misafir edebilseydim seni svegiler canım ...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 25
strong>http://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,

9 Haziran 2008 (pazartesi) -22 Haziran 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25 Ev Sahibeliğini http://buramburam.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım…

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.

Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum canlarım. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25” Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım

Adsız dedi ki...

biz de eşimle karadeniz turu yapmayı planlıyorduk :) aslında eşim rize'li. ama biz rotamızı bir türlü çizemedik. sizin notlarınız harika oldu.