17 Haziran 2008 Salı

Elmalı Kurabiye ve Limonlu Kek (PDÇS 25)

Annemin babalar günü çay daveti için yaptığı elmalı poğaçalar.. Malzemesinde yoğurt bulunan bütün hamurişleri gibi, bu poğaça da oldukça yumuşak bir hamura sahip ve çok lezzetli..

Malzemeler:

1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
125 gr Becel (oda sıcaklığında)
1 çay kaşığı kabartma tozu
aldığı kadar un

İç malzemesi için:
4 adet kabuksuz elma rendesi
4 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tarçın

pudra şekeri (süslemek için)

Tarçın hariç iç malzemeyi karıştırıp kısık ateşte pişirin. Harç piştikten sonra tarçını ilave edip soğuması için kenara alın. Bu sırada hamur malzemelerini karıştırıp yoğurun. Hamurdan parçalar koparıp istediğiniz kurabiye formunu verin ve ortasına iç harçtan ilave edin. Önceden 200' ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dk. kurabiyeler beyaz kalacak şekilde pişirin. Servisten önce kurabiyeleri pudra şekeri ile süsleyebilirsiniz.

Not: Aynı hamur tarifiyle tuzlu poğaça da yapabilirsiniz. Hamura biraz tuz ekleyip harcı kıyma, peynir ya da patates olarak ayarlamanız ve poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürmeniz yeterli olacaktır..


ve bu da babamın anneme "boynuz kulağı geçmiş" yorumunu yaptığı limonlu kekim..

Malzemeler:

3 yumurta
2 su bardağı toz şeker
3.5 su bardağı un
1 su bardağı yoğurt
200 gr. Becel
1 kabartma tozu
2 limon kabuğu rendesi ve suyu
arzuya göre kuru üzüm, fındık ya da ceviz

Derin bir kapta yumurtaları mikserle çırpın. İçine sırasıyla yoğurt, Becel, un, kabartma tozu, limon kabuğu rendesi ile suyunu ilave edin. Eklediğiniz her malzemeden sonra karışımı mikserle çok iyi çırpın. Arzuya göre hamura kuru üzüm, fındık ya da ceviz ekleyin. Önceden 175' ısıtılmış fırında 45-50 dk. pişirin.

Afiyet olsun!


Kurabiye ve keki sevgili Hülya'nın evsahibeliğini yaptığı PDÇS 25'e yolluyorum. Hülya'cım kolay gelsin..






21 yorum:

Ayse Pamuk dedi ki...

neffis görünüyorrrr ellerine sağlıkkk

uygarimizlahayat dedi ki...

Ooooo Aslıcımmm bunlar harikaaa, hımmmm ellerine sağlık canımcımmm...

Pelin dedi ki...

Aslıcığım,
Babalar günü menünüz çok güzelmiş.Canım limonlu kekinden çok istedi.
Gecenin bu saatinde olsa da yesek:)
Sevgiler canım

serinmavi dedi ki...

Anneciğinin Eline sağlık...Selamlar...

Baharcicegi dedi ki...

Elamali kurabiyleri kiyir kiyir olmustur bende yapiyorum bu tarifden cok güzel oluyor,limonlu kekin lezzeti baban tarafindan onaylandigina göre daha söyeceyecek söz kalmamais eline saglik

Betül KAVAL dedi ki...

canım herşey çok güzel gözüküyor ellerine sağlık. elmalı poğaça ve limonlu kek benim kurtarıcımdır her zaman her iki tarifi de çok severim...

sevgiler..

HÜLYA dedi ki...

elmalı kurabiyen ve limonlu kek
Tarifin yayında canım.. Ellerine sağlık. Etkinlik ayın 22 sine kadar sürüyor bu süre zarfında istediğin kadar tarif gönderebilirsin. Sevgilerimi ve teşekkürlerimi bırakıyorum.Kabul buyur olurmu. Sevgiyle kal.

Ayrıca sende; sunumuna özen göstererek hazırladığın, leziz ikramlarının PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ dergisinde yer almasını istiyorsan porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsin.
Bunun için yapman gereken tekşey; adını, sitenin adresini, dergide yer almasını istediğin tarifinin adını ve link adresini yazarak göndermen yeterli olacaktır.
Örnek
isim: SEVİL SAHİN
site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarif : SALATA YARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

uygarimizlahayat dedi ki...

Aslıcım siz giderken yol durumu nasıldı??? Biz Ankara tarafından gitmeyi planlıyorduk ama sizin gittiğiniz yerleri görmemiz imkansız olacak o zaman, biz normalde Ordu'ya eşimin memleketine gideceğiz,giderken de heryeri gezelim istiyorum ben, yol durumuyla ilgili bilgi verirsen sevinirim, ona göre sizin gittiğiniz yerlerden gidelim ???

sadiye dedi ki...

merhaba canım
elmayı hamur işlerinde bende çok severim hiç yapmadım ama çok yedim nasılmı oluyor tembel tembel oturup önüne gelmesini beklersen oluyor :) gerçekten güzeller ellerine sağlık. kek te maşallah iki seksen yatmış yenmeyi bekliyor pıçağımmmmmmm nerde keki dilimlemek benden sevgiler

Adsız dedi ki...

Aslıcığımmmm
annenin tarifini bir kez denemiştim hatırlarsan bu tarifide hemen not alıyorum annen yaptıysa bir bildiği vardır.. Eminim çok lezzetlidir. Sen neler neler yapmışsın bi dün bakmadım sayfana şaşırdımmm.. Maşallahh bir çocuk olsun gör bakalım her yere nasıl yetişiyosunn.. öpüyorummm.herşey harika prenses pastada dikkatimi çekti.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ayşe'cim çok teşekkürler..

Uğurböceğim, teşekkürler canım..

Pelin'cim beğenmene çok sevindim, senin baharatlı çubuklarla daha da zenginleşti soframız :) Teşekkürler..

Sevgili Oya, teşekkürler..

Öznur'cum teşekkürler canım..

Betül'cüm çok sevindim senin de sık sık yapmana.. Eminim seninkiler de şahane oluyordur..

Hülya'cım teşekkürler, kolay gelsin..

Sevil'cim ben teşekkür ederim..

Uğurböceğim biz hiçbir problemle karşılaşmadık, hava yağışlı değildi ve fazla trafik yoktu..

Sadiye'cim beğenmene çok sevindim..

Ayşe'cim hatırlamaz olur muyum? İnşallah bunu da dener ve beğenirsin.. Annem çok mutlu oluyor :) Sevgiler..

butterfly dedi ki...

Aslıcım neler neler yapmışsın yine:).
Bayılırım elmalı kurabiyeye. Ellerine sağlık canım;).
aslı

Mebrule dedi ki...

Elmali kurabiyeye bayilirim, cok severim, enfes gorunuyor. Limonlu kek icinse fazla soze gerek yok. Sayfana geldim mi icim ferahliyor :)

Ellerine saglik...

Sevgiler canim...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Ooooo, her ikisi de birbirinden güzel, lezzetli görünüyor.. Anneciğinin ve senin ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler, öptüm.....

ss dedi ki...

ellerinize sağlık.o adar güzeldir ki tadı yaa ben rejim yapmak istiyorum ama yapamıyorum neden acaba.bloglar yüzden olmasın.görüşmek üzere.

Adsız dedi ki...

selam
annenin ve senin ellerine sağlık
ana kız maşallahınız var
öptüm canım iyi geceler diliyorum

sofrakeyfi

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Adaşım çok teşekkürler..

Mebrule'cim çok naziksin, çok teşekkür ederim..

Didem'cim anneme ileteceğim, teşekkür ederiz..

Selda'cım, blogların böyle "kötü" bir yanı olabiliyor :)

Müjgan'cım teşekkür ederiz :)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Off hepsi çok güzel... Limonlu kek ise favorimdir...

Ellerine sağlık... Sevgiyle...

Betül dedi ki...

Elmalı kurabiyeyi çok severim, tarçınlı tarçınlı nefis olur çayın yanında, limonlu kek de çok güzel görünüyor,ellerine sağlık Aslıcım.

lezzetyolculugu dedi ki...

Ne diyimki aslı bu hamaratlık önünde saygıyla eğiliyorum harika görünüyorlar.Anenenin elmalı poğaçasıda senin kekinde çok güzel görünüyor.Okullarda kapandı bir gün oturmaya beklerim...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Aysel'cim güzel sözlerin için teşekkürler..

Betül'cüm çok teşekkürler canım..

Emel'cim çok teşekkür ederiz :)