6 Haziran 2008 Cuma

Karadeniz Turu 4. Gün Trabzon - Gümüşhane - Of - Uzungöl

Seyahatimizin 4. günü.. Sabah erken Trabzon öğretmenevi'nden ayrılıyoruz. Şehrin gece görünümü bize İstiklal Caddesi'ni andırmıştı. Biz İstanbul'dan kaçmak için burada olduğumuza göre bir an önce Sümela Manastırı'nın yolunu tutmalıydık. Erzurum tabelalarını takip ederek Maçka'ya doğru gidiyoruz.

Ama önce yöresel bir kahvaltı.. Fazla vakit geçmeden Akoluk Lokantası çıkıyor karşımıza.. Yanyana kulübelerden oluşan, yeşillikler içinde çok şirin bir lokanta..

Kuymak hayallerimiz ne ellerinde ne de fırında mısır unu kalmadığı için suya düşüyor, fakat bal kaymağa da hayır diyemiyoruz. Kahvaltımızı sipariş ettikten sonra, Manastır dönüşü öğle yemeği için buraya uğrar ve kuymak yeriz diye düşünüyoruz. Bunun üzerine güleryüzlü garsonumuz İlker yanımıza geliyor, dönüş yolunda tekrar uğrayıp uğrayamayacağımızı, bize kuymak ikram etmek istediklerini söylüyor. Öyle hoşumuza gidiyor ki bu jest, sevinçle kabul ediyoruz bu içten teklifi.

Ve işte muhteşem kahvaltımız:

Müthiş aromalı yayla peyniri, minzi (toz peynir), tel peynir, beyaz peynir, bal-kaymak zeytin, domates salatalık, reçel, cips (patates kızartmasına cips dediklerini öğreniyoruz), sahanda yumurta ve Karadeniz çayı var bu enfes kahvaltıda.. İlker bize öyle mükellef bir kahvaltı hazırlatıyor ki keyfimize diyecek yok. Öğle yemeğinde görüşmek üzere vedalaşıyor ve yolumuza devam ediyoruz.

Manastır yolu muhteşem! Vadide Altındere akıyor ve her yer orman! Yolda balık tesisleri ve bir aile pansiyonu (Kayalar Aile Pansiyonu) görüyoruz. Altındere Dinlenme Tesisleri'ne geliyoruz ve arabayla giriş yaptıktan sonra virajlı yokuşları tırmanmaya başlıyoruz. Tepeye varmak zaman alıyor çünkü adım başı fotoğraflanacak enfes kareler var.

Ağaç gövdeleri yosun tutmuş, havaya kuş cıvıltıları ve Altındere'nin sesi karışıyor. Arabayla gidebildiğimiz kadar gidip patika yoldan yürüyerek devam ediyoruz.

Manastır uzaktan görünüyor..

Manastır'a çıkan merdivenler..

ve merdivenlerin bitiminde bizi karşılayan manzara..

Sonunda Sümela Manastırı'ndayız.. Deniz seviyesinin 1150 m. üzerinde.. Gezerken rahiplerin ibadet yeri olarak neden burayı tercih ettiklerini çok iyi anladık. Nefes kesen bir doğa, huzur ve dinginlik hakim..

Manastır'da bir odanın penceresi..

İbadethane girişi.. Kök boyasıyla çizilen figürlerin çoğunun yüzü ya kutsal gördükleri için yabancılar tarafından çalınmış, ya da başkaları tarafından kazınmış.. Biraz geç de olsa sahip çıkmaya başlamışız ve şu anda burayı koruyan görevliler var.

Karaca Mağarası'nı görmek için Maçka'dan ayrılıp Gümüşhane'nin Torul ilçesine geçiyoruz .

Dönüşte, Gümüşhane yolu üzerinde Pervanoğlu Tesisleri'nde meşhur Hamsiköy sütlacının tadına bakmak için mola veriyoruz.

Hamsiköy, Maçka'nın bir ilçesi ve sütlacın sırrı bu köyün sütünden yapılıyor olması.. Gerçekten de çok değişik bir lezzeti var..

Kahvaltıda anlaştığımız üzere öğle yemeğimizi Akoluk'ta yiyoruz.

Kuymak (İlker'in tarifi ile en kısa zamanda yayınlayacağım)

saç kavurma
ızgara köfte

salata

Öğle yemeğinden sonra yola koyuluyoruz. Akşamı Uzungöl'de geçireceğiz. Yolda, eşimin arkadaş ve akrabalarının tüyolarını aldıktan sonra
Giresun'da fındık, Of'da döner molası veriyoruz.

Köşem Fındık'ın nefis fındık ve fındık ezmesinin tadına bakıyoruz..

ve sakın yemeden gitmeyin diye tembihlendiğimiz Nizam Usta döneri..

Akşam vardığımızda Uzungöl kapkaranlık.. Elektrik kesintisi.. Pekçok motel ve bungalow arasından jeneratörlü olanı seçip İnan Kardeşler'e yerleşiyoruz..

Aklımızda Sümela Manastırı, uykuya dalıyoruz..

Betül dedi ki...

ASlıcım, dediğin gibi en unutulmaz gün bugün olmalı, O meşhur sumela manastırına gitmek umarım bizlere de kısmet olur, fotoğrafları çok güzel çekmişsin, kuymakın tarifini de bekliyorum, sevgiler...

Ayse Pamuk dedi ki...

Hayatımm manzaralar nefis yemekler nefis harika bir gezi özendim sana

peynir hösmelimi dedi ki...

Aslicim ne kadar güzel yerlere gidip görmüssünüz.Bayildim dogrusu.
Tatil benim icin sadece deniz degil.Böyle görmedigimiz görmedigimiz doga harikasi yerleri gezmek demektir.
Esime mutlaka sayfani göstermeliyim.onunda hayal ettigi bir gezi bu.
Öpüyorum canim,sevgiler.

antepası dedi ki...

Canım ben yemeklerde takılı kaldım daha kahvaltı etmedim ondan olmasın:)))Helede kahvaltıya bayıldım.Mis.Görüntülerde şahane.Karadenizhep görmek istediğim bir yer.İnşallah bende oraları görebilirim.Şimdi resimler görünce dahada bir özendim.

Adsız dedi ki...

Canım, geziniz, resimleriniz ve yazıların harika, zevkle okuyorum. Allah, sağlık ve mutlulukla tekrarını nasip etsin. Öpüyorum.

Feyza Fidan dedi ki...

Muhteşemmm fotoğraflar, muhteşem yemekler..Aslı'cım inan ki çok imrendim, özellikle Uzungölü ve Sümelayı çok merak ediyorum..İnşallah birgün gitmek nasip olur,
Öpüyorum kocaman..

Pelin dedi ki...

Aslıcığım,
Ne kadar güzel bir tatil olmuş.Sümela manastırının ne kadar masalsı bir görünüşü var.Beni en çok etkileyen yerlerden biridir orası bir arkeoloji tutkunu olarak.Henüz gidip göremedim o ayrı.Döner ve sac kavurma konusuna ise hiç girmeyelim:)
Sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Trabzonda boz tepeye cikmadinizmi,öyle güzel bir manzarasi varki trapzona kus bakisi ucsuz bucaksiz deniz görüntüsü.
hani derlerye yedigin ictigin senin olsun gezdigin yerleri anlat diye sen hem sahane yerlerin remini hemde nefis yemelerin resminicekmissin harikasin aslicgim,hele dogal kahvaltiliklara bakerken agzim sulandi.
güzel bir hafta sonu dilerim

Tijen dedi ki...

Bence de muhteşem hepsi. İyi ki gezmişsin oraları. Ben de çok istiyorum yeniden bir Karadeniz gezisi yapmayı, kısmet ne zamana olursa artık.

pelince dedi ki...

Canım vallahi bende Sümela manastırını çok merak ediyorum..Bu turda senin peşine takılmak varmış..
Sayende görmüş olduk..Ama kahvaltı sofrası enfes üstü...
Güzel bir hafta sonu diliyorum...

lezzetyolculugu dedi ki...

Aslı'cım mest oldum harika yerler.Eşim Gmüşhaneli evlendiğimden beri hadi gidelim karadenizi gezelim Gümüşhaneye de gidelim der durur.Bu fotoğraflardan sonra kesinlikle ertelemeyeceğim.Birde eşimde güzel Kuymak yapar.Şöyle Gümüşhande'den gelen tereyağ ve mısır unuyla enfes olur...

Begüm dedi ki...

Canim, fotoraflara bayildim. En cok da manastira. Harika bir yer. Hic bilmiyordum orayi. Senin sayende, gezdim gördüm :)

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Aslı'cığımmm,

Merakla, hevesle okuyorum günlerdir, Karadeniz turunu.. Hep içimde bir hevestir, gidip görmek istediğim yerlerin başında gelir Doğu Karadeniz.. Senin enfess anlatımınla iyice içim kabardı, bu yaz sonuna ayarlasam mı:))

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

Nilgün dedi ki...

Valla seyretmekle yetinmek istemiyor insan..Gidip görmek varken ama insallah nasip olurda ilerde Türkiye turuna cikmak isterdim..

SEVGILER

Adsız dedi ki...

Aslıcım ınan oraları gezmıs kadar oldum.. supermıs ya.. bende mı gıtsem ne yapsam.. harıka valla.. kahvaltı super, döner süper.. hersey super valla..
opuyorum canım.. iyi haftalar dılıyorum..
sevgiler:)

meleginmarifetleri dedi ki...

Harika bir gezi bence bende yıllar önce gitmiştim manastıra muhteşem biyer.
Sevgiler bay.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Betül'cüm çok teşekkürler, inşallah sen de gider görürsün bu güzellikleri. Kuymak yolda :)

Ayşe'cim teşekkür ederim..

Meral'cim benim de tatil anlayışım biraz değişti, sana katılıyorum.. Teşekkrüler..

Fulya'cım inşallah sana da nasip olur, teşekkürler..

Saduş'cum teşekkürler, darısı size inşalllah..

Feyza'cım, inşallah sen de gidersin.. Çok teşekkürler..

Pelin'cim çok haklısın, gerçekten de masalsı.. Çok teşekkürler..

Öznur'cum çıkmadık maalesef, inşallah bir dahaki sefere :)

Sevgili Tijen, teşekkürler, inşallah en kısa zamanda..

Pelin'cim teşekkürler :)

Emel'cim teşekkür ederim.. Ohhh ne kadar şanslısınız desene :) Afiyetler olsun..

Begüm'cüm teşekkürler, inşallah kendi gözlerinle de görürsün..

Didem'cim fırsatın varsa erteleme derim :) Teşekkürler güzel sözlerin için..

Nilgün'cüm çok haklısın, inşallah hayalindeki tura çıkarsın sen de..

Fatoş'cum çok sevindim, teşekkürler..

Melek'cim teşekkür ederim..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Aslıcım Bozcaada'ya gitmeni gerçekten öneririm,çok hoş bir yer.ama sen de emin ol ki Türkiyenin en güzel yerlerini gezmişsin.Karadeniz çok başka hiçbir yere benzemez,havası suyu insanı başkadır kıyaslamam hiçbir yerle ben.önceden de demiştim belki eşim rizeli,minzi dediğin o peynir aslında mincidir.onlar memlekette tereyağı eritip minciyi de içine atarlar,üstüne de ya süt ya da su eklerler.her sofrada mutlaka olan bir şeydir.bize de her yıl gelir gidemesek de.benim ufaklık bile bayılıyor.
bir de kuymağı yapmak istiyorsan mutlaka bir kere yapılırken izlemen gerek.çok fazla püf noktası vardır.benim blogda da tarifi var nacizane.ama kuymağı canım anneannemden daha güzel yapana rastlamadım ben henüz.
çok uzun mektup gibi oldu ama bayıldım senin de karadeniz anılarına da.keyifle okuyorum akşam da eşime gösteriyorum.bu yıl kısmetse biz de gideceğiz,ben senin kadar gezemesem de yazarım inşallah.
sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yasemin'ciğim vakit ayırıp detayları yazdığın için çok teşekkür ederim.. Ayrıca kuymağın yapılışına bakacağım sayfandan, teşekkür ederim..