5 Haziran 2008 Perşembe

Karadeniz Turu 3. Gün Sinop - Samsun - Trabzon

Sinop Öğretmenevi'nde erken bir kahvaltıdan sonra, Tarihi Sinop Cezaevi'nin kapalı, Erfelek Şelaleleri'nin de sular altında olduğunu öğrenince rotamızı önce Akliman Koyu'na, oradan da Hamsilos'a çeviriyoruz.

Akliman Koyu Milli Parklar Genel Müdürlüğü bünyesinde. Kamp ve mesire yerleri de var.

Hamsilos yolunda gördüğümüz "En güzel temizlik kirletmemektir" tabelası çok hoşumuza gidiyor, fakat Hamsilos fiyordunda sinekten geçilmiyor..

ve Türkiye'nin en kuzey ucundayız.. 1863'te inşa edilen rota fenerine bir aile bekçilik ediyor.. İnceburun dönüşü Gerze üzerinden öğle yemeği molasını vereceğimiz Samsun'a yol alıyoruz. Yakakent'e 5 km. kala yol kenarında dikkatimizi çeken bir şey oluyor
ve mola verip manzaraya nazır kömür ateşinde pişen semaverde çay keyfi yapıyoruz. Burayı işleten aileden, kısa zaman içinde burada "dualarımızla" alabalık tesisi kurmayı planladıklarını öğreniyoruz.

Öğle yemeğini Mehmet Yaşin'in tavsiyesiyle Samsun - Oskar Lokantası'nda yiyor ve yine kendisinin tavsiyelerini tadıyoruz. Tertemiz, ferah ve çok güzel bir dekorasyonu var lokantanın.
Öğle yemeği saatini geçirdiğimiz için fazla çeşit bulamayacağımızı öğrenince biraz üzülsek de yöresel yemeklerde ısrar ediyoruz ve sofradan mutlu mesut kalkıyoruz..

Ankara tava Mehmet Yaşin'in tabiriyle "damak çatlatan cinsten" (kuzu eti)

Mantarlı Buğu Kebap (dana eti)

Koyun Yoğurdu - Koyun eti ve sütü kesinlikle ağzına koymadığı gibi eve de sokturmayan ben, bayıla bayıla yiyorum bu enfes yoğurdu Karadeniz'de.. İstanbul'da olsam asla denemeyeceğim bir başka lezzet..)

Ekmek Kadayıfı - ikram edilen bu nefis tatlıyı İstanbul'a dönünce yapmam gerektiğini hatırlıyorum..

Bu leziz menüden sonra akşam konaklayacağımız Trabzon'a doğru yol alıyoruz. Şehre oldukça geç vardığımızdan çok aramamıza rağmen yöresel yiyecek bulamıyoruz. Aceleyle karnımızı doyurup uykuya dalıyoruz, ertesi günün yolculuğumuzun en unutulmaz günlerinden biri olacağından habersiz..

Müge dedi ki...

Aslı Şekerim;
Ne güzel anlatıyorsun, kaç gündür büyük bir keyifle okuyorum yazdıklarını.
Kısa kısa notlar şeklinde yazman benim çok hoşuma gitti sıkılmadan okuyorum, fotoğrafların hepsi birbirinden güzel.
Benimde çok istediğim bir şey Karadeniz Turu. Bir gün fırsat olurda yaparsak, senin bu yazıları döküm alıp çıkacağım yola haberin olsun:)
Sevgiler.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Aslı bizim buralardan ve aklımızda kalan oralardan (Amasra :)) geçip gitmişsiniz, harika bir gezi yaşamışsınız belli ki...
Sevgiler...

Begüm dedi ki...

Canim, ne güzel anlatmissin, ne güzel fotoraflar cekmissin. Bende gezdim gördüm, senin sayende :)

meleginmarifetleri dedi ki...

Harika bir gezi oluyor anladığım kadarıyla ayaklarınıza sağlık.
Hoşçakal..

Pelin dedi ki...

Aslıcığım,
Ne güzel fotoğraflar.Sayende gezmiş kadar olduk.Ama şu damak çatlatan pilav çok şahane görünüyor.Üstüne de semaverde çay.
süper!
Sevgiler

pelince dedi ki...

Aslı tatil gibisi varmı,ne kadar güzel fotoğraflar ve yemekler..
Sen kesin 2 kilo almışsındır,yoksa hiç almadın mı?? Eğer almadıysan sakın söyleme ,ağlarım sonra:))

Öpüyorum..

Betül dedi ki...

Ertesi günü merak ettim :) Aslı'cım.
Manzaraya nazır, kömür ateşinde pişen çayı yudumlamak büyük keyif olmalı, umarım tesisin sahibi aile "dualarımızla" bir alabalık tesisi açar da bizlerde gider, nefis alabalıklardan tadarız, pek de severim. :) Koyun eti ve sütü hakkında hemfikiriz, hem de ailece. :)

Sevgilerimle....

uygarimizlahayat dedi ki...

Aslıcımmmm bunlar ne yaaaaaaaaaa hepsi harikaaaaaaaa görünüyor, bayılıcam valla... Canım benim haklısın ezme yoğurt dedim ama evet canım yaa süzme yoğurt :((( öpüyorum seni kocamannn, sevgiler...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Aslıcım harika anlatımına bayıldım.bir karadenizli olarak hayran kaldım.biz de kısmetse ağustos başı rizeye gideceğiz araba ile.ben de senin gibi geze geze gidip bol bol fotoğraf çekmeyi ve her yeri görmeyi istiyorum.sevgiler

teşekkür ederim listene almışsın hemen sen de beni.
sevgiler

Mebrule dedi ki...

Selam canim,

Karadeniz her zaman gitmek istedigim bir bolge. Bir arkadasim vardi, Isvicre` de ikamet eden... Isvicre`den guzel bir yer oldugunu bilmezdim, taa Karadenizi gorene kadar demisti...

Fotograflarini cok begendim, hepsp birbirinden ustaca...

Yoresel yemekler harika, ne kadar lettetliydiler kimbilir... Koyun yogurdunu ve peyniri bende evlenene dek agzima koymadim ama Ufra`da sadece koyun peyniri oldugu icin alistim zamanla... Simdi ozluyorum desem yalan olmuyacak :)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Müge'cim çok teşekkürler güzel sözlerin için, hoşuna gittiyse ne mutlu bana :) İnşallah sana da nasip olur..

Burcu'cum tadı damağımızda kaldı gerçekten de .) Teşekkürler..

Begüm'cüm çok mutlu oldum, eksik olma canım..

Melek'cim çok teşekkürler..

Pelin'cim teşekkür ederim canım..

:) Pelin'cim almışımdır kesin, tartıya çıkmak aklıma gelmedi..

Betül'cüm en kısa zamanda onu da yazacağım.. Teşekkürler..

Uğurböceğim çok teşekkürler..

Yasemin'cim hayırlısıyla gidip gelmek nasip olur inşallah..

Mebrule'cim Urfa'da olduğunu bilmiyordum, kimbilir oralar da ne kadar güzeldir.. Çok teşekkürler..

Adsız dedi ki...

şans eseri göz attıgım sitende sinopu gercekten cok iyi anlatmışsın tebrik ederim sinopu denizden tekne ile ve erfelek şelalerini mutlaka görmeni tavsiye ederim :)