3 Haziran 2008 Salı

Karadeniz Turu 1. Gün Abant - Amasra

Ne zamandır görmek istiyorduk Karadeniz'i.. İlk fırsatta araştırdık, sorduk, okuduk ve kendimize 1 haftalık tur programı çıkardık. Vakit azdı, görülecek yer ise çok.. Bu yüzden tam gezemediğimiz, hiç uğrayamadığımız yerler de oldu, fotoğraflayamadığımız güzellikler de.. Üzülmektense, "seneye inşallah" dedik..

Yanımıza haritamızı, tur programımızı, yol boyunca okuyup işaretlediğimiz, eklemeler yaptığımız Gündüz Mutluay'ın
Köşe Bucak Karadeniz'ini, Mehmet Yaşin'in derlediğimiz notlarını, hırkalarımızı, şemsiyelerimizi ve yağmurluklarımızı da alıp Karadeniz maceramıza atılıyoruz.
İlk durağımız Abant Gölü. Bolu'ya 32 km. mesafede bulunan göl, çam ve köknar ormanlarıyla çevrili. Baharın ilk demlerinde henüz çiçek açmamış nilüferler gölün kenarlarını süslüyor.

Yürüyerek, yorulunca da arabayla gezerek 6,5 km'lik göl çevresini turluyoruz. Dileyen gölün etrafında kiraladığı bisikletle ya da faytonla da gezebiliyor. Her yer yemyeşil.. Çam ağaçlarından dökülen minik kozalaklar etrafa saçılmış. Göldeki kurbağaların şarkıları kuş cıvıltılarına karışıyor. Doğa, yolculuk boyunca bize hem görsel hem de işitsel anlamda sunacağı muhteşem şölenin ilk tatlarını sunuyor.

Açıkhava karnımızı acıktırınca göl manzaralı bir kır lokantasında meşhur sucuk ekmek için mola veriyoruz.

Moladan sonra Büyük Abant Oteli'nin yan tarafında köy ürünleri satış noktasını farkedip keşif
için içeri giriyoruz. Burası benzer ürünlerin satıldığı 6-7 dükkandan oluşan bir satış noktası. Dükkanlarda neler yok ki.. Reçeller, pekmezler, ballar, erişteler, bulgurlar, köy peynirleri, Bolu'ya özgü iri kuru fasülyeler ve patatesli ekmekler tezgahlarda yerlerini almışlar. Köylüler öyle içten ve eli açıklar ki, tezgahı işaret edip sorduğumuz herşeyden ikram ediyorlar, almak zorunda olmadığımızı defalarca tekrarlayarak..

Bolu Saray çikolatasından birer tane alıp diğer ikramları şaşkınlık ve mahçubiyetle geri çeviriyoruz. Elimizde olmadan aklımıza İstanbul geliyor. İlk şaşkınlığımızı yaşarken turumuz boyunca yapacağımız İstanbul - Karadeniz kıyaslamalarına başlıyoruz..

Manzarayı bir de karlı hayal ediyor ve kışın da gelmeye karar vererek 17:30'da Abant'tan ayrılıyoruz. Karabük üzerinden Amasra'ya doğru yol alıyoruz. Saat 21:00'de bu küçük ve şirin sahil kasabasına vardığımızda hava kararmış olduğundan ilk yaptığımız şey konaklayacak bir yer bulmak oluyor. Merkeze 10 dk. yürüme mesafesinde bulunan Seymen Otel'in deniz manzaralı odasını beğeniyoruz ve vakit kaybetmeden Amasra'nın meşhur salatasını tatmak için çarşıya iniyoruz. Şafak Lokantası'nda mola veriyoruz. Bu salatanın lezzetinin sırrının armut ağacından yapılmış kasede sunulması olmadığını, bol malzemeli ve süslü oluşu olduğunu öğreniyoruz.

Salatamıza balık eşlik ediyor..

ve Amasra'da balıktan sonra yenen ballı manda yoğurdunu tadıyoruz. Nefis bir lezzet ve çok hafif.. Bu yoğurt, İstanbul'da olsa muhtemelen denemeyeceğim ama Karadeniz'de büyük bir iştahla yiyip beğendiğim lezzetlerden ilki..

Böylesi güzel doğaya ve temiz havaya alışkın olmayan biz İstanbul'lu gezginler için ilk gün için oldukça yorucu bir tempoda geçiyor. Amasra'yı ertesi gün keşfetmek için hemen uykuya dalıyoruz..

Adsız dedi ki...

Sevgili Aslı bu ne güzellik böyle, insan geri dönmek istemez valla. Hele o yiyecekler, sabahtan beri yutkunuyorum, afiyet şeker olsun canım...

selam
aslıcım hoşgeldinnnn
canım bende seni özledim,çok iyi yaptınız tatile çıkmakla içiniz açılmıştır hele birde karadeniz off
fotoğraflara ilgiyle bakıyorum
yeşile bayılırım devamını bekliyorum fotoların
öptüm canım sevgiler
sofrakeyfi

sarımutfak-hande dedi ki...

slm cnm ne güzel gezmişsiniz bende geçen sene gittim oralar çok güzeldi.
soruna gelince patlıcanları yağlamamın sebebi közlenirken kabukları kopar etrafa dağılır uçuşur her yanı batırır ya işte bunlar olmasın diye cnm.soyarkende kolaycacık soyuluyor bu yöntemle.denemeni öneririm.
öptüm şekerim
hoşçakal

pelince dedi ki...

Ahhh ahhhh ne güzel fotoğraflar,iyice gezilmiş dinlenilmiş süper..Yemekler nefis,sucuklu ekmek favorim:))
Geçen yaz bizde SafranbOlu -Amasrayı gezmiştik, yeşile doyuyor insan..
Harika!!!

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,

Orta Karadenizde yaşayan birisi olarak güzeldir benim Karadenizim,ülkemin her yeri gibi diyorum.İnsanlarının sıcaklığına İstanbuldan buraya yeni taşındığımızda ben de şaşırıyordum:)))

İstanbul'u çok özlesemde buraların güzelliği-sakinliği,insanlarının sıcaklığı,içtenliği...giderek bağlıyor beni kendine...

Güzel paylaşımların için teşekkür ediyorum...

sevgiler...

Unknown dedi ki...

Merhaba Aslı Hanım. Blogunuzu çok beğendim. Tarzımız uyuşuyor ama ben bu aralar biryerlere gidemedim. Abant'a gitmek hiç kısmet olmadı ama Amasra'ya gitmiştim ve hala gözümün önünde. Çok şirin bir kasaba. Türlkan Şorayın bir filminin çekilmiş olduğu bir restaurantta sınırsız balık yemiştik. Tekneyle geziye çıkmıştık ve çarşıdan tahta oymalı objeler almıştık. Bizim yerimize de gezin inşallah. İade- i zaiyaret olmuş oldu. Tanıştığımıza sevindim. Sevgilerimle
Sofra Şenliği

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba Aslı,

Bir sonra ki gezinizde Çorum'a bekliyorum,seni misafir etmekten mutluluk duyarım.

Bu sefer şekerli beyaz leblebileriniz benden:))) ballı leblebileri ve ballı fıstıkları da tavsiye ederim çok lezzetli oluyorlar.

sevgiler...

Baharcicegi dedi ki...

Aslicim dogayla basbasa sakin cok güzel bir tatil gecirmissiniz,insanin ruhunu dinlendirir huzur verir bu görüntüler,bizde trabzon,ordu,samsunda gezmistik dodasi harikaydi.
resimdeki telefon eden ben degilim,ben hic bir resimde yokum,kimse beni cekmiyorki hep ben onalari cekiyorum,akillarina gelecekte hadi bizde seni cekelim diyecekler ama nerdeee

akasyakokusu dedi ki...

Aslıcım merhaba canım..canım başta söyleyim merabadaki anla işte arfin biri yok.h arfi yani zarzor basamda:)))çocuklar nakavt ettmiş azöce oyunda:))
sana gelmiştim sanırım anneme itaf yazını tanıdım yazdımmı ilemedim canım.
gezdiğin gördüğün senin olsun bolu'da beş yıl yaşadım tadı damağımda kaldı.abantta ep piknikteydi lokantalara oturmadık ama köy ürünlerinden aldım ep.amasrayada bir kere gezmeye gittik ele o rampadan aşağı inerkenki yeşille mavi arikaaa bir görüntüydü.birgünde buraya gelin burdada gezecek çok yer dünyaca ünlü dara arabeleri merkeze çok yakın.beklerim canım görüşmek üzere sevgiler.

Nilgün dedi ki...

Seninle beraber bende gezip görmüs oluyorum tesekkürler Aslicigim..Lezzetler ise bi harika olsada yesem demeden gecemiyecegim....

SEVGILER

harika bir başlangıçç..

ebrulitatlar dedi ki...

Aslı'cım hoşgeldin. Fotoğraflar çok güzel. Ne güzel gezmiş ve bu nefis lezzetlerden tatmışsınız. Manda yoğurdunu bende Abant'ta yemiş ve çok beğenmiştim. Gerçekten değişik ve nefis bir tadı var. Diğer yerleride bekliyorum. Sevgiler canım..

HUYSUZBALIK dedi ki...

Aslıcım muhteşem anlatmışsın. Harika güzellikleri aktarmışsın bize. Teşekkürler. Gezinin diğer günlerini merakla bekliyorum. Sevgiler... Bu arada o yoğurdun görüntüsüne bayıldımmmmmmmmmm...

peynir hösmelimi dedi ki...

Aslicim ne iyi yapmissiniz Karadenizi secerek.
Bizimde hayalimizdeki gezi yesil Tur.Birgün mutlaka yapacagiz.
Canim güzel yorumun icinde tesekürler.
Öpüyorum,sevgiler.

Feyza Fidan dedi ki...

Bu kadar mı güzel olur bir memleket..Her biryeri ayrı güzel, ne gitmeye, ne yaşamaya, nede bu resimlere bakmaya doyamaz insan..Ayaklarınıza ve bu resimleri çeken ellerinize sağlık Aslıcım,
Öpüyorum seni..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Neval'cim doğrusu ben de hiç istemedim dönmeyi canım..

Müjgan'cım çok teşekkürler, umarım keyif alırsın..

Hande'cim çok memnun oldum, sen de tatmışsın bu güzellikleri.. Püf noktan için de teşekkürler!

Pelin'cim teşekkürler, 1 haftada ne kadar doyulabilirse o kadar doyduk biz de..

Bengisu'cum kesinlikle haklısın, teşekkürler..

Öznur'cum bir dahakine seni de çeksinler :)

Sevgili Akasyakokusu, hiç problem değil.. Teşekkürler..

Nilgün'cüm teşekkürler.. Çok memnun oldum..

Ayşe'cim teşekkür ederim .)

Ebru'cum senin de hoşuna gitmesine memnun oldum, teşekkürler..

Esin'cim çok mutlu oldum beğenmene, teşekkür ederim..

Meral'cim umarım size de nasip olur, çok beğeneceğinize eminim.. Teşekkürler..

Feyza'cım çok teşekkürler, beğenmene sevindim..

ayşegül mutfakta dedi ki...

aslıcım harika bir gezi olmuş , safranbolu ve amasraya bende bayılmıştım muhteşem bir manzarası var huzur verici yerler. Sinop zaten memleketeim ;) öpüyorum seni bu arada hiç boş geçmemişsiniz her daim güzel lezzetler tatmışsınız şansınız varmış bizim sayılıdır şurda yediğimiz balık güzeldi bu tatlı iyiydi dediğimiz fazla olmaz böyle gezilerde :/ işin sırrı neki söylesene :))

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

aslicim gitmis gelmissin hosgeldin ne guzel yerler gormus neler yemissiniz:) fotolarin cok guzel ve sen de sade ama oz cok hos degerlendirmssin gezini, sevgilerimiz gonderiyorum emelinmutfagi.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Muhteşemmm....:) inanın ben gezmiş ve yemiş içmiş gibi oldum..Fotograflar öyle güzel ki..Yemekler de..Hep istediğim bir tur karadeniz turu yine içime gitme isteği düşürdü bu gezi yazınız ve anılarınız..Harika bir paylaşım ..teşekkürler bu güzellikleri gösterdiğiniz için..Sevgimle..

iremlemekanlar dedi ki...

aslı hanım sizinki süper olmuş benim ki yanında sönük kalmış durumda malasef :) ama inanılmaz güzel görüntüler almışsınız ben okadar yeniyimki siteme bakınca hemen anlıyorsunuzdur :) umarım her zamn güzel yerler keşfedersiniz aslı hanım bende ilk defa gidecem karadenize elimde rehber oldu sizin resimler teşekkür ederim canım, ama beni arkadaş listesine eklerseniz mutlu olurum sevgilerimleee bendaha yapamadımda :)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ayşegül'cüm gitmeden önce kapsamlı bir araştırma yapmıştık, onun faydasını gördük..

Emel'cim beğenmene çok sevindim..

Sevgili Şehnaz, teşekkür ederim..

Sevgili İrem, estağfurullah, hiç olur mu öyle şey.. Sen de pekçok güzellikler paylaşacaksın, eminim.. Seni listeme ekliyorum..