5 Ağustos 2008 Salı

Zeytinyağlı Patlıcan

Daha önce de bahsettiğim gibi sağlıklı olmayışı nedeniyle kızartmadan mümkün olduğunca uzak duruyorum. Patlıcan da bundan nasibini aldığından yaz aylarında alternatif patlıcan tarifleri arasında en çok tercih ettiğim zeytinyağlı patlıcan, nam-ı diğer yalancı patlıcan kızartması oluyor.

Malzemeler:
4 adet patlıcan
2 çarliston biber
3-4 diş sarımsak
5 adet domates
tuz
zeytinyağı
sirke


Patlıcanları uzunlamasına ikiye bölüp 4-5 cm. aralıklarla kesin ve tuzlu suda 15-20 dk. bekletin. Domatesleri rendeleyin ve bir kısmını teflon tavaya yayın. Üzerlerine bir kat patlıcan ve çarliston ekleyin. Tekrar domates rendesi gezdirin ve kalan patlıcanlarla çarlistonu ikinci kat olarak teflona alın. Aralara sarımsakları (ister bütün olarak ister rendelenmiş olarak) ve arzu ettiğiniz miktarda zeytinyağını gezdirin. Teflonun ağzını kapatın, kısık ateşte hiç su koymadan patlıcanlar yumuşayıncaya kadar pişirin. Domates suyunu çekip yağına kaldığında ocağı kapatın ve patlıcanların üzerine sirke gezdirin. Ben sarımsaklı ekmeklerle servis yaptım, size de tavsiye ederim..

Afiyet olsun!

31 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık ya ama o kızarmış ekmek sanki fazla gibi ben alayım onu:)

pervin dedi ki...

sevgili aslı patlıcan kızartmanız nefis gözüküyor ellerinize sağlık sevgiler...

Öznur dedi ki...

Aslı'cım merhaba,

Ben tatildeyken nelerde eklemişsin sitene.

Patlıcan yemeğinde harika gözüküyor. Bende bugün evdeki patlıcanlarla ne yapsam diye düşünüyodum. Senin tarifini deniyim. Ama içinde soğan yok mu? Bide ben sirke katmıycam sanırım:( Pek sevmemde kendisini.

Ellerine sağlık canım.

Sevgilerle...

Adsız dedi ki...

MERHABA
Kızartmadan yapılan patlıcan yemeğine bayıldım mutlaka denemeliyim.çok iştah açıcı.
ellerine ve yüreğine sağlık
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ohhhh nefiissss tam yazlık yemek ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Kızartmaya bende karşıyım evdekiler
bana çok kızsada:))))Ellerinize sağlık çok güzel olmuş.Sevgiler....

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yosunbuka'cım, elbette, afiyet olsun :)

Sevgili Pervin, yalancı kızartmayı beğendiğine sevindim..

Öznur'cum hoşgeldin, teşekkürler.. İçinde soğan yok, doğru, ama sirke koymanı tavsiye ederim, çok yakışıyor..

Tülay'cım çok teşekkür ederim..

Evren'cim teşekkürler..

Dilek'cim teşekkür ederim..

sarımutfak-hande dedi ki...

patlıcanın her türlüsüne varım ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

selam aslıcım..patlıcan yemeklerine bayılrım.bu tarif harika çünkü kızartma degil...eline saglk canım.sunum çok şık...sevgiler.
http://hunerlieller.net

eldivenlerim dedi ki...

patlıcanın yakışmadığı yer yok:))))senin yaptığında harika, enfes gözüküyor ya, kızartma olmayışıda ayrı bi güzel,
ellerine sağlık arkadaşım

Pelin dedi ki...

Merhaba Aslıcığım,
Patlıcanlar hiç de kızarmamış gibi durmuyorlar.Sirke de ilginç geldi.Çok pratik bir tarif canım.Ellerine sağlık
Sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Of of of süpeeeer.
Ellerine sağlık aslıcım
sevgiler.

Adsız dedi ki...

Oyy Aslıcım, o böyle domates soslu yağ süzülmüş işte o görüntü beni bitirdi :)

ellerine sağlık hayatım.

sıcacık sevgiler.
http://www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Aslıcım, harika olmuş. Ben de kızartmadan uzak durmaya çalışıyorum.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

selam
aslıcım ellerine sağlık
patlıcan yemeğin çok güzel olmuş canım

sofrakeyfi.blogcu.com

pelince dedi ki...

Aslı patlıcanı çok severim hemde çok,patlıcanın suyuna ne güzel ekmek banılır:)
Çok leziz çok,ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Üfff yine nefis, yeniden nefis, şöyle kenardaki ekmeği de bandıra bandıra yiyeceksin, hımmmmm....

HÜLYA dedi ki...

günaydın tatlım bir patlıcan hastası olarak sabah sabah iyiki gelmişim buraya.. öğle yemeğimi bulmuş oldum iştee.. mis gibi patlıcan hemde kızartmadan sağlıklı sağlıklı.. ellerine sağlık canım öğlene yemeğe sendeyim haberin olsun..

güzel mesajına ve iyi dileklerine çok teşekkürler tatlım her zaman beklerim sevgiyle kal

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Hande'cim teşekkürler..

Hülya'cım çok teşekkür ederim..

Betül dedi ki...

aslıcım, çok nefis görünüyor, bir patlıcan sever olarak patlıcanın her türlüsünü severek tüketirim. ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Aslıcım mesajına teşekkürler. Zeytinyağlı patlıcan yapmışsın.Bende bayılıyorum patlıcana nesi olsa severim. Zeytinyağlısını özellikle tercih ederim, gerçekten çok lezzetli oluyor. Ellerine sağlık. Haa bu arada.. sana da bir miniğin yardım etmesini kısa zamanda tavsiye ediyorum.Sevgiler.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Eldivenlerim, teşekkürler..

Pelin'cim teşekkür ederim, sirke kızartmasını andırdığı için çok yakışıyor..

Melek'cim teşekkürler..

Zerrin'cim teşekkür ederim :)

Pınar'cım teşekkürler, öyleyse bu tarif sana da uygun..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Müjgan'cım teşekkür ederim..

Pelin'cim teşekkürler, beğenmene sevindim :)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Neval'cim eksik olma, çok teşekkürler..

Hülya'cım ben de teşekkür ederim..

Betül'cüm beğenmene çok sevindim, teşekkürler canım..

ebruakin dedi ki...

Selam Aslı'cım,

Enfes görünüyor gerçekten. Ben bu yaz hiç patlıcan kızartması yapmadım. Malum diyet yüzünden. Bu şekliyle denemek lazım. Ellerine sağlık.

Bloğumda gördüğün tombiş benim. :)
İnşallah yakında eski halime döneceğim.

Öpüyorum kocaman.
Sevgiler...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Patlıcanı çoook seviyorum. Hele böyle masum olduklarında :))

Adsız dedi ki...

Aslı'cım..Nefis bir görüntü e tabii ki tadı enfes belli..Elleiine sağlık..Bu arad aşağıdaki börek ah benim en sevdiğim börek..Annem onu biz çocukken yapar buzluğa atardı ve çıkartıp kesip kesip yağda kızartırdı..Son yıllarda biz onu fırında yapmaya başladık tıpkı seninki gibi..Patatesliside nefis olur onun...Ellerine sağlık ..sevgimle...
sehnazmutfakta.blogcu.com

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Canımmm,

Hiç kızartma yapılamyan bir evde yaşıyorum:)) Herşeyin haşlaması, kavurması bizim favorimiz.. Patlıcan ise bu haliyle enfess olur, kızartmayı asla aratmaz..

Ellerine sağlık şekerim,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

peynir hösmelimi dedi ki...

Merhaba Aslicim.Ellerine saglik.Bu günlerde en sik yaptigim yemek.
Seninkide harika görünüyor.
Sevgiler.

:)den dedi ki...

Merhaba Aslı,
Sirke detayı çok hoşuma gitti. Yakışacağından eminim. Mutlaka deneyeceğim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler...

Lezzet Gemisi dedi ki...

MERHABA SEVGİLİ ASLI... ZİYARETİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. BEN DE ÖZELLİKLE YAZ AYLARINDA ZEYTİNYAĞLILARA AĞIRLIK VERİRİM. PATLICAN DA EN SEVDİĞİM SEBZELER ARASINDA. AMA PATLICANI Z.YAĞLI YAPMAK HİÇ AKLIMA GELMEMİŞTİ. NOTLARIMA EKLEDİM. ELLERİNE SAĞLIK. İYİ AKŞAMLAR, KEYİFLİ HAFTA SONLARI DİLİYORUM. SEVGİLER...