11 Ağustos 2008 Pazartesi

Balkonda Pazar Kahvaltısı ve Annemin Vişne Suyu

Cumartesi akşamı bir anda annemin kahvaltılarını özleyip telefona sarılarak yarın kahvaltıya size gelelim mi diye sordum. Anneme hazırlanması için pek de zaman tanımamış olsam da -ki aslında böylesi daha iyi oldu- bu fikirden o kadar mutlu olmuştu ki hem telefonda hem kahvaltıda bu mutluluğunu pek çok kez dile getirdi.. Biz de pazar sabahı fırından simitlerimizi aldıktan sonra annemin kahvaltı sofrasının tadını çıkardık..

Kardeşimin aldığı ve bayıldığımız bademli zeytinler

Yine kardeşimin aldığı limonlu zeytinler

Kaşar loru ve İzmir tulumu

Beyaz peynir ve örgü peyniri

ve annemin yazın mutlaka yaptığı vişne suyu..

Malzemeler:

250 gr. vişne (çekirdekleri çıkarılmamış)

2 ufak çorba kepçesi tozşeker
1 lt. su

Malzemelerin hepsini derin bir tencerede 15 dk. kaynatın. Daha sonra vişneleri tel süzgeçten geçirin ve bu esnada kaşığın tersiyle ezin. Çekirdeklerini atıp posasını vişne suyuna ilave edebilirsiniz. Buzdolabında soğuduğunda servise hazırdır.

Afiyet olsun!

Not: Anneciğim ellerine emeklerine sağlık, herşey nefisti!

26 yorum:

Begüm dedi ki...

Asli'cigim artik yine sik sik girebilicem sayfana. Cok nefis yemekler yapmisin bu arada. Ellerine saglik. Kahvalti masasida cok lezzetli görünüyor :) annemde yapar visne suyundan. Türkiye'deyken tabiki. Bizim burda malesef visnede yok :( Annenin ellerine saglik. öptüm

Adsız dedi ki...

sanırım herkes ama herkes bu sofraya oturmak için sabırsızlanır :)))

aslım enfes bir sofra anneciğinin ellerine sağlık.

sıcacık sevgiler.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Begüm'cüm çok teşekkürler, döndüğüne ben de çok seviniyorum :)

Zerrin'cim çok teşekkürler, anneme ileteceğim :)

zarpandit dedi ki...

canım süper olmuş sofran cok cok lezzetli görünüyor hersey o zeytinleri nerden almıs kardeşin merak ettim cok :)

Tijen dedi ki...

Yaşasın anneler ve anne lezzetleri!

peynir hösmelimi dedi ki...

Aslicim ne kadar güzel bir kahvalti sofrasi canim.
afiyet bal seker olsun.
Bizde de zeytin ve peynir cesitleri vazgecilmezdir.
Ne mutlu sana canin cektiginde cat kapi annecigine gidip kahvalti yapabiliyorsun.Ben yine bir sene beklemek zorundayim canim.
Öptüm canim arkadasim,sevgilerle.

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Bu nas�l g�zel bir kahvalt� bende geliyorum sofraya bir tabak daha koyarm�s�n�z:))))

pelince dedi ki...

Aslı anneciğin ne güzel sofra hazırlamış,vallahi bademli zeytinleri ilk kez gördüm..Vişne suyuda çok güzel.
Afiyet olsun size :)

Öpüyorum..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Aslıcım çok sıcak çok güzel bir sofra olmuş. Beraber daha nice güzel günler dilerim canım.
Sevgiler

yildiz dedi ki...

Anneciginin ellerine saglik,hersey
mükemmel ve de nefis gözüküyor...
Benim gibi annesini sene de ya da 2 yil da bir görenler icin oldukca hüzünlü ve de imrendirici bir durum!
Güzel günler diliyorum...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Anneler bambaşka oluyor onların eli değince başka lezzetli oluyor,sağolsun bizim evdede annem sayesinde hiç eksik olmaz vişne kompostosu bugün mesela ben hiç görmedim ne ara yapmışsa gene dolapta komposto vardı:)

ellerinize sağlık annenizin sofrası içte ve samimi duruyor..

lezzetyolculugu dedi ki...

Aslicim senin şu annen ne hamarat kadın yahu ellerine sağlık.HArika bir kahvaltı hazırlamış.Ben de uzun süredir aneciğinin daha önce yaptığı kol böreğinden yapmak istiyorum bir türlü pişirilmemiş yufka bulamıyorum bir bulsam ilk işim o enfes böreği yapmak olacak.

Adsız dedi ki...

Aslıcım afiyet olsun
annelerin yaptığı herşey daha güzel olur tadından yenmez. Balkon kahvaltılarına da bayılırım. SEVGİLER.

Öznur dedi ki...

Aslı'cım,

Harika bir Pazar kahvaltısıymış.
Annenin ellerine sağlık. Yiyenlere afiyet olsun.

Sevgilerle...

Pelin dedi ki...

Merhaba Aslıcığım,
Annein ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor sofranız.Ben de o limonlu zeytinlerin hastasıyım:)
Sevgilerimle

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Anneler çok yaşasınn :)))
ve ben o pembe tabaklarıda yerim :))
afiyetler olsun.

çk svglrr NuNu

Cafe Gusto dedi ki...

Aslıcığım afiyet olsun.Bizde balkon sefası yaptık bu pazar.Ama annelerin hazırladıkları gibi olamaz tabi..sevgiler..

:)den dedi ki...

Ne güzel bir kahvaltı sofrası. İştah açıcı, özenli, sevgi dolu ve paylaşımcı...
Kardeşinizin aldığı bademli zeytinler, peynirler şahane.
Afiyet olsun...

meleginmarifetleri dedi ki...

Of of of keşke bende gelseydim:)))
Kahvaltıya gitmeye beyılırım..
Anneciğinin ellerine sağlık anneler çocukları için neler yapıyor annelik çok başka.
Öpüyorum aslıcım hoşçakal.

Adsız dedi ki...

canım çok güzel kahvaltı masası hazırlamış annen ellerine sağlık
sizlerede afiyet bal şeker olsun
öptüm

sofrakeyfi.blogcu.com

uygarimizlahayat dedi ki...

Canım benim anneciğinin ellerine sağlıkkk,herşey muhteşem görünüyor, hepsi anne tadında olmuşşş,öpüyorum kocamannnnnn...Allah ağzınızın tadını bozmasın...

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Aslıcım merhaba,
harika bir kahvaltı sofrası hazırlamış anneciğin.vişne suyunun fotoğrafı bile içimi serinletti,annem de yazın mutlaka yapar.sevgiler canım

iremlemekanlar dedi ki...

Aslıcım merhabalar ben geldim, çok teşekkür ederim degerli yorumun için çok güzel bir tatil di benim ilk gidişimdi.Ama istediğim gibi resim çekemedim sürekli misafir ağırladım pazar kahvaltısı harika olmuş allah hayırlı ve saglıklı ömürler yazsın annene ve size ki böyle aile saadetleri ile yaşamak kısmet olsun canım Ben zeytinlere bittim dogrusu şahane gözüküyorr sevgilerleee

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Hepinize güzel yorumlarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim, hepsini anneme ilettim, o da çok teşekkür ediyor..

Not: Tabaklar anneler günü hediyem, zeytinlerse Kadıköy Çarşısı'ndaki Altınoluk Zeytincisi'nden..

Adsız dedi ki...

Aslı cım nefis bir kahvaltı..resimler çok güzel....alttakiii mercimekl,iyi görünce canım çekti en kısa zamanda yapmam lazım...:)))
Modaya yıllar önce gitmiştim.Son zamanlardaki halini bilmiyorum..Barış Manço Moda :)) ahh ne güzel yıllardı Barış Manço lu yıllar.sevgimle..
sehnazmutfakta.blogcu.com

Adsız dedi ki...

tek kelime ile nefis.en sevdiğim öğündür kahvaltı.helede annelerimizin elinden olunca.
anneciğinin pamuk ellerinden öpüyorum.
sevgiler
www.anilarvemutfagim.blogcu.com