12 Ağustos 2008 Salı

Moda'da Bir Saat

Moda size neyi hatırlatır?

Vapur iskelesi? Yelken Kulübü? Zeynep Kamil çay bahçesi? Barış Manço? Mehtaplı geceler?Nefis evler? Yoksa bana hatırlattığı gibi tüm bunları içeren çocukluğunuzu mu?

Anneannemin şu an oturduğu sokaktaki bir evde doğmuşum, hala önünden geçerken durup seyrederim, sanırım bir dahakine fotoğrafını da çekmeli.. Moda'da fotoğrafı çekilesi öyle çok ev var ki.. İşte onlardan birkaçı..


Belki siz de anılarınızı canlandırmak için tutarsınız Moda'nın yolunu ve hatta günlerden cumartesiyse Boğaz'ın tadını çıkarırsınız bizim gibi, Barış Manço şarkıları eşliğinde..

21 yorum:

ebruakin dedi ki...

Selam Aslı'cım,

Moda'yı ben de çok severim gerçekten. Çok değişik bir havası var.

Birkaç ay önce en sevdiğim kuzenim oraya taşındı ve sık sık ziyaret etme fırsatı buluyorum.

Çay bahçelerinin manzarası ve Ali Usta'nın dondurmaları da bir başka güzel.

Öpüyorum canım.
Sevgiler...

dilek dedi ki...

fırsat buldukça istanbul'un gitmediğim yerlerini geziyorum.bir dahaki durağım moda olucak..
bu arada gerçekten güzel kareler çekiyorsun...
sevgiyle kal...

durulezzetler.blogspot.com

Limonlu Kek dedi ki...

Moda bana bir de dondurmayı hatırlatıyor Aslıcım. Şu an ismini hatırlamıyorum ama çok meşhurdur, akşamları önünde bayağı bir kuyruk olur. Uzun zamandır gidemedim tabii, hatırlattığın iyi oldu. Sevgiler canım...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ebru'cum insanın Moda'da oturan bir tanıdığının olması güzel gerçekten de.. Ali Usta kesinlikle yerinde bir çağrışım :) Sevgiler canım..

Dilek'cim çok teşekkürler, beğenmene çok sevindim..


Limonlu Kekim, Ali Usta'dan bahsediyor olmalısın.. Evet, haklısın, ben atlamışım :) Ali Usta'nın biraz aşağısında sağda Balkaymak vardır, küçükken hep oraya giderdik, gül yaprağı şeklinde koyarlardı külaha dondurmayı :) Profil fotoğrafını çok beğendim, iştah kabartıyor :)

Adsız dedi ki...

Krem şanti, evet bazı yerlerde üzerine krem şanti sıkıp, 2-3 kahve tanesi atarak servis ediyorlar, Ayıptır söylemesi çok da güzel oluyor, ama hep kalori hep kalori nereye kadar:)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Aslıcım gerçekten çok hoş ve güzelliğini yitirmemiş bir yer Moda.Ben de 4 yıldır Kadıköylüyüm ve sıkça giderim Modaya.Herşeyiyle yaşanılacak bir yer orası.

:)den dedi ki...

Üzülerek yazıyorum ki Moda bana birşey ifade etmiyor, çünkü ben Ankara'da yaşıyorum. Zaman zaman İstanbul ziyaretlerimiz oluyor ama henüz Moda'yı keşfedemedik. Çok hoş bir yazı olmuş. Fotoğraflara da, o kişilikli evlere de bayıldım. Ne kadar hoş bir semtte büyümüşsünüz.
Keşke biraz daha anlatsaydınız Moda'yı tadı damağımda kaldı:)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Limonlu Kekim, evet evet, üzerine de birkaç kahve çekirdeği ya da çikolata :)

Yasemin'cim, eskisine kıyasla insan profilinin ne kadar değiştiğini gördüğümde kendimi yaşlanmış hissetsem de, bir yandan da avunmak için demek fark bu kadar ortada diyorum.. Ama herşeye rağmen Kadıköy'ü de Moda'yı da çok seviyorum..

Sevgili Gülden, inşallah bir dahaki İstanbul ziyaretinde gezme fırsatı bulursun.. Daha kapsamlı bir Moda gönderisini ben de isterim aslında :)

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Bende Moda denince aklıma ilk gelen Barış Manço(allah rahmat eylesin)Moda'ya gittim gerçekten evleri çok güzel zaten İstanbul'un birçok yerinde bu tarz evlerden mevcut.Öptüm.

:)den dedi ki...

Aslıcım tekrar merhaba,
Moda'yı mutlaka ekleyeceğim İstanbul ziyaretime.
Vişne likörü yapmak için geç kalmış sayılmazsın hemen 1 kilo vişne al ve yapmaya başla. İnan bana tadı nefis oluyor. Süzdüğün vişneleri de keklerde, pastalarda kullanmak başka bir artısı.
Ekim sonuna kadar güneş, vişne likörüne yetecektir.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba
resimler çok güzel.kendimi resmin içinde buldum. moda gerçekten gezilesi görülesi hatta ali ustadan dondurma yemeden gidilmeyecek çok şirin bir semt.ben anadolu yakasına bayılıyorum.
yüreğine sağlık
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

pelince dedi ki...

Moda bizim bekarken çok kaçamak yaptığımız bir yerdi :) Çay bahçesinde o soğuk havada nasılda kestane yer saatlerce sohbet ederdik.Şimdi sadece çocukları oradaki trafik işaretli parka götürüp geri geliyoruz:))
Hayat nasılda farklı akıyor dimi ama...

gülriz dedi ki...

Modada bir saat değil, bir ömür geçer, huzurla, gülümsemeyle...
Her yeri, her sokağı keyiftir, huzurdur...
Hadi ben bir tur Modaya uzanıp geleyim, birşey isteyen var mı :))))))))

peynir hösmelimi dedi ki...

canim ne kadar güzel evler.
ben Modayi hic görmedim.Simdi cokta merak ettim.
Moda deyince aklima ilk Baris Manco geldi.Onun sarkilariyla büyüdüm ve halen dinliyorum.
Sevgilerle canim.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Modayı çok duymuş,eşimle evlenmeden birkaç yıl önce ilk kez gezme fırsatı bulmuştum. Çok güzel istanbulun böyle asil köşelerine bayılıyorum:)

Ayrıca Aslıcım
Hazır aklımdayken,evlilik yıldönümünüzü şimdiden kutlamak istiyorum.Eşinle bir ömür boyu mutlu olmanı temenni ediyorum.
sevgiyle kal

Pelin dedi ki...

Aslıcığım,
Ne kadar güzel fotoğraflar.İçim ısındı.Modaya gitmedim ama birdahaki İstanbul gezimizde mutlaka gideceğim.Çocukluğunun orada geçmesi senin için ayrı kılıyordur Modayı değil mi?
Sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Gökkuşağının rengi Barış Manço'suz bir Moda düşünülebilir mi?

Gülden'cim tamam, marketten alacağım :)

Tülay'cım teşekkürler, beğenmene sevindim..

Pelin'cim ne demek istediğini çok iyi anlıyorum :) Olsun sen gene de eşinle güzel bir kaçamak yapabilirsin Moda'ya..

Gülriz'cim bizim için enerji topla yeter :)

Dilek'cim Moda'yı sevmene çok sevindim, ayrıca çok incesin, güzel dileklerin için çok teşekkür ederim..

Pelin'cim çok teşekkürler, gerçekten de Moda'nın yeri ayrıdır benim için..

Adsız dedi ki...

selam
ben istanbula bir kere gittim
sağolsun arkadaşımla kızı gezdirdi
nasip olurda bir daha gelirsem
modayıda gezeyim güzel bir semt

sofrakeyfi.blogcu.com

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Aslıcım resimler gerçekten çok güzel. Doğduğun evi görebilmen de mutluluk verici birşey olmalı. Ben Zeytinburnu'nda doğmuşum. Bazen esiyor gideyim çocukluğumun geçtiği yerlerde gezeyim istiyorum. O kadar anım var ki galiba gidince hiçbirisini bulamamaktan korkuyorum.

fatosun mutfagından... dedi ki...

Borçlarımızdan, ceza ve günahlarımızdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bağışlayandır, unutmayalım.. Eller semaya kalkıp, yürekler bir atınca bu gece, gözler sevinç yaşlarıyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualarınız kabul olsun!

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Müjgan'cım mutlaka planlarının arasına Moda'yı da al..

Seda'cım haklısın, o günleri hiç hatırlamasam da mutlu oluyorum o evi görünce..

Fatoş'cum teşekkürler, senin de kandilin mübarek olsun, duaların kabul olsun..