25 Haziran 2009 Perşembe

Sandal Sefası

Eşim işyerinde öğle yemeğinde yemiş, çok sevmiş; evde sen de dener misin dedi geçenlerde.. Kabakları haşlayıp ortadan ikiye kesiyorsun, içlerini kazıdıktan sonra kıyma ekliyorsun; üzerine de beşamel sos ve kaşar peyniri ekledikten sonra fırınlıyorsun diye tarifi de verdi.. Cumartesi pazarından bu tarife uygun seçtiğim uzun kabakları düdüklüde haşlamakla başladım işe, sonra da kıymayı çok az yağda iyice kavurdum..

Beşamel sos yaptığım en güzel beşamel oldu.. Benim püf noktam sütü azar azar ilave edip Ikea çırpıcıyla karıştırmak ve biraz sabır oldu (bu çırpıcıyı size de tavsiye ederim, kuymak yaparken de en büyük yardımcım).

Beşamel sos için 2 yemek kaşığı un, 2 yemek kaşığı tereyağ ve yaklaşık 2 su bardağı süt kullandım.. Unu yağda çevirip kokusunun çıkmasını sağladıktan sonra
tencereye azar azar sütü ilave edip çırpıcıyla karıştırdım. Karışımın pürüzsüz olması zaman alıyor, sabırla karıştırmak ve gerektiğinde süt eklemek gerekiyor.. Sosun pişmesine yakın içine kaşar peyniri de ekledim..

Beşamel soslu kabakları 175' fırında kaşar peyniri kızarana kadar pişirdim..

Afiyet olsun!

Not: Kandiliniz mübarek olsun..

21 yorum:

eviminnuru dedi ki...

harika görünüyor haırlı kandiller

ipek dedi ki...

Aslıcım çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

hmmm tam sefalık olmuş gerçekten, eşin tarifi de vermiş ya bayıldım valla. ellerine sağlık. bu arada hala kuymak yapmaya devam demek ki, bak ben ne zamandır hiç yapmadım iyi hatırlattın.haftasonu kahvaltıya yapayım da bayram edelim. iyi kandiller canım

Betül KAVAL dedi ki...

bende yapardım bir ara bunu bu aralar unuttum nedense iyiki hatırlattın aslıcım. elerine sağlık. eşinede bravo vallahi.

sevgiler hayırlı kandiler..

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

ah bu erkekler ağızlarının tadını hep bilirle... çok güzel görünüyor ellerine sağlık... hayırlı kandiller

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis gözüküyor hayırlı kandiller...

emine dedi ki...

bayılırım kabak yemeklerine çok güzel görünüyor ellerine sağlık eşim kabak sevmez ama sanırım patlıcan ya da patatesle bile denenebilir bu tarif çok da güzel olur eminim iyi geceler kandiliniz mübarek olsun

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

Gecenin güzel yüzü yüreğine dokunsun, kabuslar senden uzakta, melekler başucunda olsun, güneş öyle bir gecede doğsun ki Duaların kabul, kandilin mübarek olsun.

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

bu yemeği bir iş arkadaşımdan da duymuştum çok lezzetli oluyormuş. Ama bana yapmak bir türlü kısmet olmadı iyi aklıma getirdin hazır kabağında mevsimiyken yapıp afiyetle yemek lazım.
sevgilerimle,

ebru dedi ki...

Aslıcım ellerine sağlık.Kabaklar çok lezzetli görünüyor.kabak ile yapılan bir çok şeyi bende çok seviyorum.Senin ve ailenin kandili ve üç ayları mübarek olsun canım.Öpüyorum seni.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık enfes görünüyor.

Özlem dedi ki...

Aslı'cım,
Tarif harika olmuş ellerine sağlık, bu arada seni mimledim sorularını almaya bana uğrar mısın,
sevgiler,

akasyakokusu dedi ki...

Nefis görünüyor sefaların Aslı'cım..
Bende çok severim kabağı her şekle sokarım:)
Yalnız dikkat et dışı koyu yeşil kabaklar daha lezizdir ben hep arasından seçerim..Her pazardan her marketten tektükte olsa koyu yeşillerini alırım..
Eline sağlık sevgiler.

Adsız dedi ki...

selamlar
çok güzel görünüyor sefanız olsun canım ellerine sağlık bende tavuk göğüsüyle yaparım çok severiz
hoşçakal,banada beklerim

sofrakeyfi.blogcu.com

lezzetyolculugu dedi ki...

ben bu harika yemeyi biliyorum teyzem hep yapar çokta hafif olur hiç denemedim tarifi senden alıp denerim.En kısa zamanda....

iremlemekanlar dedi ki...

Aslıcım kabağı çok severim buda çok iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık canım,sandal sefasıda yaza uygun bir yemek olmuş ayrıca :) iyi pazarlar kocaman öpüyorum seni ,sevgilerimleeee

iremlemekanlar

ab-ı hayat dedi ki...

Kabağın en sevdiğim hallerinden bir tanesi,ellerine sağlık çok lezzzetli görünüyor.

gelincik dedi ki...

ay o sandalları yerim ben kabak nede olsa yenmezmi ellerine sağlık secgiler

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Dün akşam masamızda bu enfes yemek vardı. hatta biraz evvel dünden kalan 2 parçayı da ben yedim. inanılmaz oldu Aslıcım. Eşim bayıldı zaten böyle soslu yemeklere hayran. bundan sonra sıkça yapacağım kesin. fikir için teşekkürler

Mutfak Havlusu dedi ki...

Kabal leziz bir sebze herşeyle de yakışıyor,ellerinize sağlık.

Filiz Morkoç dedi ki...

Ben kıyma yerine lor peyniri ile yapıyorum iç harcını.. ve ille de dereotu tabiki:-))))