29 Mart 2008 Cumartesi

Domatesli Zeytinli Makarna

Neye niyet neye kısmet.. Malum iki kişilik bir aile olduğumuzdan ve eşim de ben de çalıştığımız için yiyecekleri çok hızlı tüketemiyoruz. Bu yüzden "kurtarma operasyonları"na sık sık başvurmam gerekiyor.. Geçen gün bu operasyonlardan biri sayesinde pizzada kullanmak için aldığım dilimlenmiş zeytinleri makarna sosunun temel malzemesi olarak kullandım ve ortaya bu makarna çıktı..

Makarnanız kaynar su dolu tencerede yaklaşık 7-8 dakika haşlanırken bu pratik sosu hazırlayabilirsiniz.

Malzemeler:
3-4 domates rendesi (mevsimi olmadığından domates yerine 3/4 kutu domates püresi kullandım)
1 kutu dilimlenmiş zeytin
1 çorba kaşığı zeytinyağı
2 çorba kaşığı sirke
2 diş sarımsak
tuz
karabiber
kekik
pul biber


Birinci aşamada teflon tencereye zeytinyağını, domatesi ve zeytinleri alıp göz göz olana kadar pişirin. Daha sonra kalan malzemeleri de ilave edin ve birkaç defa karıştırın. Yaklaşık 3-4 dakika sonra sosu ocaktan alın ve makarnanızın üzerine dökün.. Sosun daha az yoğun olmasını isterseniz birinci aşamada sıcak su ilave edebilirsiniz. Renginin koyu olmasını istemiyorsanız da kekiği sosu ocaktan aldıktan sonra serpebilirsiniz. Eminim sarımsak ve sirkenin kattığı bu muhteşem lezzete bayılacaksınız..

10 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

İtalyan makarnasına mı benzemiş ne? :)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Bu uydurma sos bunu başarmışsa ne mutlu bana :)

Adsız dedi ki...

selam aslıcım.bende sana her geldigimde yeni bir tarif buluyorm..domatesli ve zeytinli makarna harika görünüyor.hele sunum şahane...eline saglık canım..sevgilerimle.

Melek* dedi ki...

güzel gözüküyor ellerine sağlık

Betül dedi ki...

Sevgili Aslı, ellerine sağlık makarna nefis görünüyor eminim tadı da öyledir. Makarna da ben sadece barilla kullanıyorum, asla yapışmıyor, pişirme süresini ne kadar geçirsem de hamur olmuyor.Tekrar ellerine sağlık canım.

Örgü işine gelince ben hiç örgü örmeyi bilmiyordum. Zaten bloğumun her yerinde defalarca yazdım :)) aslında pek ilgilenmiyordum da, bir etkinlik gereği hatır için, bir oyuncak örmem gerekti. Sünger bob, onu kendim tasarladım, ve o, bizim evde çok sevildi, özellikle 3 yaşındaki minik oğlum sanki başka oyuncağı yokmuş gibi sürekli onunla oynayınca ben de fena onore oldum ve de gaza geldim :)Onun sevdiği diğer çizgi kahramanları da örme isteği duydum. Böyle başlamış oldu örgü maceram, yoksa başka hiçbir şey örmeyi bilmiyorum :) sevgiler canım....

Disalce dedi ki...

işte makarna dünyasına yeni bir tarif daha.....

zeytinlisini sen üretmiş oldun şekerim....

harika görünüyor....ellerine sağlık...

öptüm canımmm...

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Aslı'cığımm,

İyi ki bir kurtarma operasyonu sonrası çıkmış ortaya bu sos:))) Ben bayıldım makarnasever olarak:)))

Ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler...

hatice dedi ki...

Aslı'cığım, harika bir makarna ortaya çıkmış, zeytin zaten çok yakışıyor...ellerine sağlık..sevgiler...

lezzetyolculugu dedi ki...

Aslı'cım bu nedir böyle en sevdiğim yemek makarnadır.Her çeşidini severim.Sabah kahvaltıda bile yiyebilirim.Çok güzel görünüyor yerim ben onu yerimmmmmm.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Hülya'cım çok teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim..

Teşekkür ederim Melek..

Sevgili Mucizembenibul davetin için teşekkürler, zevkle katılırım.. Sana kolay gelsin..

Teşekkürler Betül, evet Barilla gerçekten kaliteli..

Sevgili Disal, böyle uydurma şeyler çok güzel sonuçlar verebiliyor :)

Didem'cim bu güzel yorumun için teşekkürler, çok mutlu oldum :)

Sevgili Hatice, teşekkür ederim, gerçekten zeytinli güzel oluyor..

Emel'cim teşekkürler,madem makarnayı sen de bu kadar çok seviyorsun, bir tabak ayırıyorum senin için :)