22 Mart 2008 Cumartesi

Ayva Reçeli

Aslında bizim evde pek fazla yenmez reçel.. Geç yapılan ve bol teferruatlı pazar kahvaltılarımızda eşlik eder bize.. Yoksa haftaiçinde ekmeğimize reçel sürecek vakti bile bulamıyoruz.. Hal böyle olunca da annelerimizin yolladığı reçeller annemin deyimiyle "olduğu gibi duruyor"..
Fotoğrafta gördüğünüz de annemin yapıp bize gönderdiği ayva reçeli. Gelelim tarife:


Malzemeler:

l kg. ayva
l kg. toz şeker
l adet lohusa şekeri
yarım çay bardağı su
yarım limonun suyu

Ayvaları iyice yıkayıp kabuklarını soyun ve rendenin iri tarafı ile rendeleyin. Üzerine toz şekeri ilave edip düdüklü tencereye koyun. l adet lohusa şerbetini kırıp içine atın. Su ve limon suyunu da ilave edip ocağa oturtun. Düdüklü tencerenin buharı çıkınca düdüğünü indirip l0 dk. ateşte tutun. Bu sürenin sonunda ocağı kapatın.

Afiyet olsun.

Geçen cumartesi ettiğim kahvaltı.. (Bundan annemin haberi olmasın olur mu?)

9 yorum:

lezzetyolculugu dedi ki...

Aslıcım annenin ellerine sağlık çok güzel görünüyor eminim tadıda öyledir.Reçelin içine lohusa şerbeti koyulduğunu ilk kez duyuyorum.Ben şimdiye kadar hiç reçel yapmadım ama artık büyüyünce Azra'ya yapmak için öğrenmek istiyorum.Anneciğin arada bize böyle tarifler verirse çok sevinirim.Şöyle enfes osmanlı çileğiyle yapılmış mis kokulu çilek reçeli mesela..
Mutlu günler dilerim

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Emel'cim annemin kastettiği şekerdi, yanlış anlaşılma olmasın diye değiştirdim yazıda.. Osmanlı çileği siparişini anneme ilettim, biraz geç çıkarmış o çilek, o yüzden bize yaptığı çilek reçelini fotoğraflayıp yayınlayacağım en kısa zamanda :) İyi haftasonları..

Adsız dedi ki...

merhabalar
anneciğinin ellerine sağlık
benim kahvaltımda reçel olmazsa olmaz fazla yemem ama iki çatal
güzel bir haftasonu diliyorum
hoşçakal canım
sofrakeyfi

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Gerçekten harika olur ayva reçeli. Çok fazla yesen de kesmez insanı. Ama diğer reçeller kesiyor beni...

Nilay Cinisli dedi ki...

Aslıcım bu güzelliğe hafta arası hiç vakit bulunmaz mıııı :)Harika görünüyor doğrusu..Öpüyorum kucak dolusu sevgiler

Adsız dedi ki...

selam aslıcım..ben çok severim reçeli...sagolsun benim reçellerimide annecim yapar gönderir....ahh onlar olmasa biz ne yaparız.allah başımızdan eksik etmesin...sanada afiyet olsun canım...güzel bir pazar dilerim.sevgiler..

pelince dedi ki...

Ellerine sağlık,bende henüz hiç denemedim..

Sevgiler.

Ayse Pamuk dedi ki...

ben çok severim ayva reçelini tadı çok şık.Anneciğinin ellerine sağlık

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sevgili Sofrakeyfi, teşekkür ederim..

Ciao Recephilmi, evet sanırım diğer reçeller kadar tatlı olmadığından..

Sevgili Nilay, çok teşekkürler, anneme ileteceğim :)

Hülya'cım çok haklısın,amin,hakları ödenmez..

Sevgili Pelin, oldukça kolay gibi duruyor ama ne bileyim annemin yaptığı daha bir güzel geliyor..

Sevgili Ayşe, çok teşekkür ederim..