19 Mart 2008 Çarşamba

Annemin Puf Böreği

Pazar günkü kahvaltımızdan hatırlayacaksınız bu fotoğrafı.. Aslında yapması zor olmayan, fakat annemin ben "kızartmayla uğraşmayayım" diye yapıp getirdiği, sabah-öğle-akşam yemekten usanmayacağım nefis puf börekleri..

Malzemeler:

1 yumurta

2 ölçü su

2 ölçü zeytinyağı
1 ölçü sirke (mutlaka)

1 tutam tuz

aldığı kadar un (annem daha sağlıklı olsun diye bu sefer kepekli un kullanmış)
beyaz peynir (arzu ettiğiniz miktarda)


Yumurtayı tepesinden kırıp kaba akıtın. Boşalan yumurta sizin ölçü kabınız olacak. Ölçü kabınızla yukarıdaki miktarlarda su, zeytinyağı ve sirkeyi kaba ekleyin. Tuzu ve unu da ilave edip hamur kıvamına getirin. Hamurdan parçalar koparıp oklava ile açarak orta kalınlıkta hamurlar elde edin. Açtığınız bu hamurların içlerine peynir koyup ikiye katlayın. Açılmaması için uçlarından iyice bastırın. Bastırdığınız için şekli bozulan hamurun kenarlarını bıçakla kesip düzeltebilirsiniz. Börekleri bol yağda kızartın ve sıcakken servis yapın.

Afiyet olsun!
Not: Sirke sayesinde hamur kesinlikle yağ çekmiyor, mutlaka deneyin.

7 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Fırında kızarmış tavuk gibi görünüyor. Lezzeti de öyle olsa gerek...

Baharcicegi dedi ki...

puf puf yumusacik nefis olmus eline saglik canim.
Ellerin semaya, dillerin duaya, gönüllerin mevlaya yöneldigi bu mübarek geceni kutlar, hayirlara vesile olmasini dilerim.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

selam canım..çok güzel görünüyorlar .tam kahvaltılık.yumuşacık puf puf olmuşlar.afiyet olsun size..sevgilerimle.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Teşekkürler Recephilmi, gerçekten enfes..

Öznur'cum, çok teşekkürler..

Sevgili Hülya teşekkür ederim güzel yorumun için..

pelince dedi ki...

Aslı beni ziyaret etmişsin ,çok memnun oldum..Yine beklerim.Seninle tanışmış oldum...

Puf böreği harika olmuş ,olsada yesek:)

Sevgiler

NiNo dedi ki...

ayy bayiloiyorum bole puf seylere kandilin muabrek olsun canim bu arada yardimci olurum grammerle ilgili probelmin olursa demissin :) ingilizce ogretmenimisin yoksa ay nasil okudun o okulu ya :D ben hazirligi bu kadar zorlaniyorum problemim olmazmi gramerin hepsi problem bana hehehehhe :) tensleri surekli karistiriyorum birbirine onlar karisinca herseyde onlarin uizerine insa edilince hepsi karisiyor :( bu okul nasil bitcek bilmiyorum valla dua et bana cunku bana ancak Allah yardim edebilir :) bu yasta bu kadar gene iyi ama deme :DDD sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Sevgili Nihan, öğretmenlik yapıyorum ama edebiyat okudum.. Tense'ler dediğin gibi işin altyapısını oluşturuyor.. Önemli olan her tense'in işlevini ve hangi bağlamlarda kullanıldığını kavramak.. Bol bol örnek cümle okumanı ve egzersiz yapmanı tavsiye ederim,inan sandığın kadar zor değil.. Aklına takılan şeyler için mail atabilirsin, seve seve yardımcı olurum :)