6 Eylül 2010 Pazartesi

Tiramisu (Aslı'nın Tarifiyle)

Aynı kabaklı tart gibi, tiramisuyu da ramazanda ağırladığım iki misafir grubu için de yaptım, hatta cumartesi akşamı keşke iki tane yapsaymışım dedim.. Tarif arkadaşım Aslı'dan..

Malzemeler:
1 adet kakaolu pastaban (UNO marka kullanıyorum)
1 su bardağı ılık su
3 tatlı kaşığı nescafe
1 tatlı kaşığı şeker

Muhallebisi için:
2 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı un
1 fincan şeker
1/2 kg süt

3 yumurta akı
1 paket vanilya
200 gr labne

Üzeri için:
kakao

1. Pastabanın alt kısmını servis tabağına alıp üst kısmını paketin içinde bırakın ve her ikisini de nescafe ve şeker kattığınız su ile ıslatın.
2. Yumurta sarısı, un, şeker ve sütle muhallebiyi orta ateşte pişirin.
3. Ayrı bir yerde yumurta akı, vanilya ve labneyi karıştırıp muhallebiye ekleyin ve 2-3 dk. daha pişirin.
4. Muhallebinin yarısını pastabanın alt kısmına yayın.
5. Pastabanın üst kısmını muhallebinin üzerine yerleştirin ve kalan muhallebiyi de üzerine gezdirin.
6. Süzgeç yardımıyla tiramisunun üzerine kakao serpin.
7. Buzdolabında soğuduktan sonra servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun!

Not: Sitede bir tiramisu tarifi daha var, o da Semiha'nın tarifiyle..

11 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

Betül KAVAL dedi ki...

tramisu en sevdiğim tatlı .. mmm nefis gözüküyor ellerine sağlık..

öpüyorum aslıcım..

Canan Demirbağ dedi ki...

Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Ailecek hayır demeyiz:)
Hatta son dilimi için evde savaş çıkar:)
Ellerine sağlık canım
Çok güzel görünüyor
sevgiler

pelince dedi ki...

Bende bitmeden bir tabak isterim ;) ellerine sağlık..

Şimdiden iyi bayramlar diliyorum...

Çok öptüm..

Devastator Usta dedi ki...

muhteşem görünüyor, ellerinize sağlık.

ebru dedi ki...

Tiramisu bizim evinde favori tatlısıdır. Ellerine sağlık Aslıcım.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ben de bu Ramazan iki defa yaptım tiramisu Aslıcım, ama ben artık pastaban yerine kedi dili ile yapıyorum. sanki daha lezzetli oluyor. eğer denemediysen bir de öyle denemelisin bence. elined sağlık canım

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyor,ellerine sağlık,etkinliğime davet ediyorum,nefis tariflerinle katılırsan sevinirim,sevgiler,iyi bayramlar.

Adsız dedi ki...

Aslıcım tarifini yayınladım ne zaman istersen tekrar katılabilirsin.İyi bayramlar.

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Cok sevdigim bir pasta. Sevgiler, iyi bayramlar...