25 Şubat 2008 Pazartesi

Tiramisu (Semiha'nın Tarifiyle)

Cumartesi akşamı çayın yanına tiramisu yaptım. Bir İtalyan tatlısı olan tiramisu "beni yukarı kaldır" anlamına geliyor. Bu pastanın kedidili veya hazır pandispanya ile yapılan, likörlü ya da likörsüz pekçok farklı tarifi var, fakat ben bu sefer üniversite arkadaşım Semiha'nın tarifini kullandım.

Semiha'nın tarifiyle tiramisu:

Malzemeler: 1,5 su bardağı süt
2 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı buğday nişastası
1,5 çay bardağı toz şeker
1 paket vanilya (bu sefer kullanmadım)
1 paket labne peyniri
1 adet hazır pandispanya

Pandispanyayı ıslatmak için:
1 yemek kaşığı nescafe
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı toz şeker
1,5 yemek kaşığı konyak ya da likör (arzuya göre)



Yapılışı:

Labne dışındaki tüm malzemeleri muhallebi kıvamına gelinceye kadar sürekli karıştırarak pişirin. Pürüzsüz bir karışım için piştikten sonra muhallebiyi el blenderından geçirin. Soğuması için muhallebiyi bir kenara alın ve pandispanyanın her iki katına da nescafe, şeker ve sütten oluşan (isterseniz konyak ya da likör de eklemiş olduğunuz) karışımı dökün.

Muhallebiniz soğuduğunda labneyi ekleyin ve yine el blenderı ile labnenin ve muhallebinin karışmasını sağlayın. Daha sonra bu karışımın 1/4'ünü pandispanyanın alt tabanına yayın.

Pandispanyanın üst tabanını da kapatın ve pastayı muhallebinin kalanı ile kaplayın.
Son olarak da pastanın üzerine kakao serpin. Afiyet olsun!

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım arkadaşım çok sevindim tiramisu tarfini burada görünce.Sizinle üniversite yıllarında bize geldiğinizde tükettiğimiz tiramisu dilimleri geldi aklıma.Eminim sizin elinizden de yemek büyük keyiftir.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Semika'cığım,

bu lezzetli tarifin için ben teşekkür ederim, size de yaparım ne zaman isterseniz :)

Adsız dedi ki...

merhaba
tiremisunun üzerine kakaoyu çay süzgeci ile eleyerek dökersen görüntüsü daha güzel olacaktır.
sevgilerimle
sevgi gökçe