18 Kasım 2009 Çarşamba

Kabak Çorbası

Kabak çorbasını ilk defa kayınvalidemde tatmış, çok da beğenmiştim. Bizim evde çorba da kabak da pek sevilir, ben de orjinal tarifte bir iki değişiklik yaparak haftasonu bu çorbayı pişirdim. Dereotu ve kabak ikilisine krema ve annemin hazırladığı et suyu da eklenince hem sağlıklı hem de leziz bir çorba çıktı ortaya..

Malzemeler:
1 kg. kabak
1 demet dereotu
1 paket krema
1 su bardağı et suyu
sıcak su (çorbanın kıvamını arzunuza göre ayarlayabilirsiniz)
1 tatlı kaşığı mısır nişastası
tuz
karabiber

Kabakları yıkayıp minik küpler halinde kesin. Dereotunu da yıkayıp ince ince kıyın. Tencereye suyu alıp dereotunu ve kabakları ekleyin. Kabakları yumuşayana kadar kaynattıktan sonra blendırdan geçirin. Tencereye et suyunu ve topaklanmaması için bir bardakta biraz su ile açtığınız nişastayı ekleyin, orta ateşte karıştırarak pişirin. 4-5 dk. sonra içine kremayı da ilave edip bir taşım kaynatın.

Afiyet olsun!
Not: Arzu ederseniz çorbaya havuç da ekleyebilirsiniz.

15 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olur ellerine sağlık cnm kış mevsiminin n güzel içeceği

pelince dedi ki...

Aslı bende kabak çorbasını daha önce hiç içmedim.Yeni tarifler denemek istiyorum ,çünkü dört çeşit çorba arasında dönüp duruyorum sürekli.
Ellerine sağlık,afiyet olsun...

Unknown dedi ki...

hiç yemedim hiç yapmadım ama denemeye değer gözüküyor ellerine sağlık

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

nefis bir çorba olmuş bu...havuçlu da güzel olur...ikisini de denemek lazım:)öpüyorum şekercim
ellerine kollarına sağlık

Mimosa Café dedi ki...

merhaba, güzel bir çorba tarifi. eline sağlık. sevgiler.

ab-ı hayat dedi ki...

Son zamanlarda sıkça duyduğum bir çorba.En kısa zamanda denemeli...


sevgiler...

mutfağımdan öyküler dedi ki...

Çorbanız kış için yumuşacık, içimiz ısıtacak bir tarife benziyor ama genel olarak bir göz atma fırsatını bulduğum blogunuzu da çok beğendim. Hatta yemek blogları arasında kendimi kaybeden ve her yemeğe yüzyılın buluşuymuş gibi muamele eden ben nasıl olmuş da bu kadar zevkli bir blogu kaçırmışım diye hayıflandım. Ben de yaklaşık bir yıldır blog sahibiyim bildiklerimi ve denediklerimi paylaşma gayesiyle yola çıktım.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Adaşım ben kabağı çok severim ama maalesef eşim hiç yemez..Olsun, kendim için yapmaya değer:). Çok nefis görünüyor. Ellerine sağlık.
Bu arada Kuymak tahminlerimden de tatlıymış:).
Sevgiler..
aslı

el*ff dedi ki...

he he ben de ilk kayınvalidemde yemiş sonra da sık sık yapar olmuştum ama bu yıl yapmadım henüz aklıma düşürdün tşk ler :))
ellerine sağlık Aslıcım.

Unknown dedi ki...

kabak çorbasına bayılırım ama benim tarifim degişik tabiiki ama bu tarifle yeniden denemek isterim.ellerine saglık.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

aslıcım ben de yaparım oğluşa ama krema yerine süt eklerim ben. ellerine sağlık

Disalce dedi ki...

Allah izin verirse doğum yaptıktan sonra bu tarz çorbalara çok ihtiyacım olacak..ben pek içmem ama bebek için mutlaka yapmam gerekecek..

ellerine sağlık..değişik güzel bir çorba....

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

bende en son eylülde yapdım aslıcım.. artık kış sebzelerine döndük..
ben çok severim bu çorbayı ( her çorba gibi)
eline sağlık.. bir kase alabilirim dimi ?

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım hem pratik hemde çok lezzetli görünüyor.

Ellerine sağlık canım

sevgilerimle

pembecikolata dedi ki...

Hiç denemedim ama çok nefis ve sağlıklı görünüyor!!!Ellerinize sağlık...