15 Nisan 2009 Çarşamba

Süzme Yoğurt

Taşınma faslı sona erip yerleşme telaşı başladığında buzdolabı annelerin -tüm itirazlarıma rağmen- yapıp getirdiği yiyeceklerle dolu idi.. Dolayısıyla bir haftadır yemek yap(a)mıyorum.. Birşeyler hazırlamayı gerçekten özlemiş olmalıyım ki, kardeşimin Balıkesir'den getirdiği süzme yoğurdu kestirdim gözüme..

Az miktarda su ilavesiyle blenderdan geçirdiğim yoğurun içine kekik ve çok az dereotu ekledim. Üzerini de baharat ve (annemin rendeleyip bana yolladığı..) havuçlarla süsledim, birkaç damla da zeytinyağı gezdirdim.. İster kabak dolması ister şehriyeli pilavın üzerine koyun, çok seveceğinizden eminim..

Afiyet olsun!

18 yorum:

üç böcek bir çiçek dedi ki...

aslıcım seni çoook iyi anlıyorum artık bişeyle yapıp yemeyi özledim sen başlamışsın bile yapmaya ne güzel ellerine sağlık herşey gönlünce olsun sevgiler cnmm

Betül KAVAL dedi ki...

bende bayılırım süzme yoğurda. tek başına bile lezzet bence..

sevgiler canım
bu arada yeni evin hayırlı olsun..

pelince dedi ki...

Aslı okurken ağzım sulandı :)) acıkmışım sanırım.Kalkıp bulgur pilavı yapıcam,yanına da aynen bu tarifi yapıyorum.
Ellerine sağlık.

Pelin kaçar mutfağa :)

lezzetyolculugu dedi ki...

Zaten görüntüsünden beğeneceğimiz kesin.Eline sağlık.Ayy ben birazda sarımsak isterim.

Sevde.B dedi ki...

Merhaba canım taşınma faslınıda şimdi ben yaşıcam dur bakalım nasıl olucak :)
İnsan yemek yapmayı ne kadarda seviyor değili :)
Yoğurtun görüntüsü enfes...
Ellerin dertt görmesin...
Sevgiler

Limonlu Kek dedi ki...

Aslıcığım onca yazının içinden "annemin rendelediği! havuç" lafını cımbızla içinden çekiyorum. Vavvw annem bana da taşındığım zaman yardım etti, ama havucumu rendelememişti :) Ne şanslı kızsın sen.. Bu arada yoğut gerçekten çok lezzetli duruyor, afiyetle yiyin canım, öpüyorum...

mujdenin denemeleri dedi ki...

Güle güle otur Aslıcığım,yeni evin size daha çok mutluluk,sağlık ve şans getirsin.
Ben de az evvel barbunya pişirdim.Onun yanında da iyi giderdi bu cacık.
Sevgiler...

Ayca Karaoglan dedi ki...

sevgili aslı, en sevdiğim atıştırmalıklardan biridir yoğurt. yemekle birlikte olmasına bile gerek yok, hazırladığın bu güzel yoğurdu yaz günlerinde soğuk soğuk yemek harika olur :)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Aslıcım yeni evin hayırlı olsun arkadaşım,Afiyetle ve sağlıklı oturun inşallah.Anneler hep aynı demek ki,olsun ne güzel iyi ki varlar da gönderiyorlar böyle mamalar.
süzme yoğurda bayılırım ben de,bu hali de pek güzelmiş gerçekten.ellerine sağlık

sevil dedi ki...

aslıcım ohhh misgibi olmuş ellerine saglık
guzeldir aslında hazıra konmak ama bizler özlüyorum hazırlayalım ikramı biz yapalım yorum almaya alışmışız aslıcım yapamıyorum demen ondan demi:))
sevgiler
sevil

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Aslıcım en kısa zamanda evini en güzel şekilde yerleştirmeni diliyorum. Yoğurdu süsleme sanatına gelince, mutfaktan bir kaşık alıp girişesim geldi :) Ellerine sağlık.

Öznur dedi ki...

En kısa zamanda yerleşip mutfağına geri dönmen ümidi ile... Süzme yoğurdun harika gözüküyor. Ellerine sağlık. Kolaylıklar dilerim.

pelince dedi ki...

Aslı yine ben,senin yüzünden öğlen gidip süzme yoğurt aldım :))
havuçsuz şekli ile afiyetle yedim :))
Teşekkür ediyorum...

Öptüm..

durutarifler dedi ki...

Temiz temiz , sağlıkla ve mutlulukla oturmaklar nasip etsin Allah.
Sevgiler

Pelin dedi ki...

Aslıcığım,
Yeni evinde güle güle otur canım.
Süzme yoğurdu her öğün yiyen biri olarak hiç bu şekli ile denemediğimi farkettim. Deneyeceğim.
Sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Hepinize güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim, eksik olmayın..

ASLI dedi ki...

Yeni eviniz hayırlı uğurlu olsun. Balıkesir ve süzme yoğurt ikilisini çok sevdim. Ellerinize sağlık

berrin dedi ki...

ikinci fotoğraf süper