23 Nisan 2009 Perşembe

Annemin Portakal Reçeli

Annem iki hafta önce portakal reçelini yapıp gönderdiğinden beri bizim evde alışılmışın üzerinde bir hızla kavanoz yarıya indi bile!

Malzemeler:
2 kg. kalın kabuklu portakal (tercihen yafa portakalı)
1 kg. 750 gr. toz şeker
1 tatlı kaşığı limon tozu
1/2 limonun suyu

Portakalları temiz bi fırça yardımıyla çok iyi yıkadıktan sonra kabukları hafifçe rendeleyin (kabuklar tamamen rendelenmeyecek). Portakalları bütün olarak tencereye alın, üzerlerini aşacak kadar su ilave edip yumuşayıncaya kadar haşlayın (haşlama suyunu dökmeyin). Haşlanan portakalları tencereden alıp soğumaya bırakın. Soğuyan portakalları küp küp kesin. Başka bir tencereye küp kesilmiş portakalları, şekeri ve haşlama suyundan 2 çorba kepçesi ilave edin. Orta ateşte 10-15 dk. kaynatıp limon tozu ve limon suyunu ekleyin. 10 dk. daha kaynadıktan sonra reçeliniz hazırdır.

Annemin püf noktası:
Reçelinizin kıvamına gelip gelmediğini anlamak için deneyebileceğiniz yöntemler:

1) Yarım çay bardağı suya çay kaşığı ile reçelin suyunu ilave edin. Reçel suda hemen dağılırsa biraz daha kaynatmanız gerekiyor demektir.

2) Bir tatlı kaşığı ile reçelin suyundan alıp porselen bir tabağa koyun. Kaşığın ucuyla reçelin suyunu ikiye ayırın, aradaki boşluk hemen kapanmıyorsa reçelinizin kıvamı olmuş demektir.

Afiyet olsun!

Not: Hafifçe rendelediğiniz portakal kabuklarını 2 ölçü portakal kabuğu rendesi ve 1 ölçü şeker olacak şekilde karıştırıp kavanoz içinde buzdolabında saklayabilir, kek ya da muhallebilerinizde kullanabilirsiniz.

11 yorum:

Pelin dedi ki...

Aslıcığım,
Anneciğinin ellerine sağlık. Portakallar bitmeden ben de yapmak istiyorum. Püf noktalarına bayıldım. İyi haftasonları
Sevgiler

pelince dedi ki...

Anneciğinin ellerine sağlık...Nefis olmuş....

İyi tatiller...

ipek dedi ki...

Mersinli olduğumdan mı nedir bilmiyorum ama portakalın her türlüsüne bayılıyorum. Reçeli de favorilerimdendir. Anne eli de değimişse zaten ohhh mis.

mujdenin denemeleri dedi ki...

Anneciğinin ellerine sağlık Aslıcığım.Biz de bayılıyoruz portakal reçeline.:))
Sevgiler...

üç böcek bir çiçek dedi ki...

HMM BEN PORTAKAL REÇELİNİ ÇOOOK SEVERİMM ENNECİĞİNİN ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

Betül KAVAL dedi ki...

bende halen yapacağım portakal reçeli çok lezzetli gözüküyor cnm annenin ellerine sağlık..

sevgiler

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Aslıcığım annenin ellerine senin ise yayınlayan sitene sağlık...
Tatlı ile aram yoktur ama grçekten çok lezzetli gözüküyor canım ellerine sağlık.....

bahar dedi ki...

Aslı'cığım mailini aldım, değişikliği düzelttim. Sevgiyle.

ASLI dedi ki...

Portakal reçeli çok sevdiğim bir tadtır. Sevgili Aslı, annenizin elleri dert görmesin benim için de yiyin lütfen :)

Limonlu Kek dedi ki...

En sevdiğim 3 reçelden biridir, sadece kahvaltıda değil, kabuğunu tatlı niyetiyle atıştırırım. Anneciğinin ellerine sağlık... Bu arada sobeeeee....

sinarana dedi ki...

cok lezız gorukuyor..recel cok severım..elınıze saglık