6 Mart 2009 Cuma

Sosyete Mantısı

Bu aralar öyle yoğun ve yorgunum ki yeni tarif denemeye fırsatım olmuyor.. Ben de arşivi karıştırıp, güzel bir haftasonu alternatifi olacağını düşündüğümden sosyete mantısını seçtim.. Umarım beğenirsiniz..

Malzemeler:
6 adet yufka
sıvıyağ (yufkaları yağlamak için)
salça (yufkaların üzerine sürmek için)

Harç için:
500 gr. kıyma
1 adet kuru soğan
tuz
karabiber

Üzeri için:
tereyağ
pul biber
yoğurt

Harç için gerekli olan malzemeleri bir kaba alıp güzelce yoğurun. Tezgaha serdiğiniz yufkayı hafifçe yağlayıp artı şeklinde kesin. Elde ettiğiniz dilim şeklindeki
4 adet yufkanın yuvarlak kenarlarını bir parmak içeri kıvırdıktan sonra bu kısımlara kıymalı harçtan yerleştirin ve sigara böreği gibi sarıp kendi etrafında gül şeklinde dolayın. Aynı işlemi diğer yufkalar için de tekrarlayın. Gül şeklindeki börekleri hafif yağladığınız fırın tepsisine alıp fırına sürün. Börekler hafif kızarınca her birinin üzerine ufak bir parça tereyağı ekleyin ve tekrar fırına sürün. 5 dk. sonra böreklerin üzerine salça sürüp iyice kızarana kadar fırınlayın. Bu esnada tereyağına pul biber ekleyip ocakta kızdırın ve yoğurdu iyice çırpın. Fırından aldığınız böreklerin üzerine yoğurt ilave edip tereyağı gezidirin. Sıcak servis edin.

Afiyet olsun!

21 yorum:

üç böcek bir çiçek dedi ki...

cnmm ellerine sağlık sevgiler...

Pelin dedi ki...

Beğenmez miyiz Aslıcığım. Her öğün yiyebilirim ben bu lezzeti. Üstelik sınırım da yoktur yerken. o kadar severim. Ellerine sağlık canım.
İyi haftasonları

yesildomates dedi ki...

gerçekten çok iştah açıcı görünüyo..
ellerine sağlık..
arkadaşım işlerinde kolaylıklar diliyorum..
sevgler...

OYOSH dedi ki...

20'li yaşlarımın başında öğrendiğim sayılı hamur işinden biriydi..çok yapardım ve çok severdim..Eline sağlık Aslı'cım..Sevgilerimle..

Öznur dedi ki...

Eğer rejimde olmasaydık gerçektende iyi bir hafta sonu seçeneğiydi. :(
Ellerine sağlık canım seninkiler harika gözüküyorlar.
İyi haftasonları.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

harika bir görüntü ve lezzet. yağını da yakıp dökmüşsün mis gibi, süpersin eline sağlık..

Betül KAVAL dedi ki...

bloğuna baharı getirmişsin canım harika bir resim.

Bende bir arkadaşımda yemiştim çok lezzetli oluyor ellerine sağlık..

sevgiler

Ordanburdanhayattan dedi ki...

Aslıcım ellerine sağlık,ben çok severim sosyete mantısını.doymak bilmem böyle bir lezzet karşısında ben,o tabağı alabilir miyim?
bu arada çiçeklerin de harika olmuş

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Asli'cigim,
Yillar var ki yapmadim, iyi ki aklima getirdin, simdi bir okuyayaim bakayim, cok sevgiler...

FİLİZ'CE dedi ki...

nefis gözüküyor..sunumunda çok güzel..ellerine sağlık.iyi hafta sonları..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

valla mis gibi olmuş,ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

pelince dedi ki...

Aslıcım nefis bir lezzet,her zaman hazırım yemeğe :)
İyi hafta sonları diliyorum...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevilmezmi hiç aslıcığımm..
tıpkı baharlar gibi :))

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Aslıcım, ara sıra ben de yaparım. Bloguna bahar gelmiş, çok güzel olmuş.
Sevgilerimle...

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim ellerine saglik.
Bu aralar pek moda oldu bu sosyete mantisi:))
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Aslı'cım
bayılırım mantıya.Ellerine sağlık canım.
Sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Manti olsunda sosyetesi olsun,nefis görünyor eline saglik canim
sevgiler

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

çok çok güzel... yapımıda kolay...ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

Dün akşam gittiğim misafirlikte yememiş olsam kesin canım çekerdi.Ellerine sağlık Aslıcığım.Sevgiler...

fatosun mutfagından... dedi ki...

Gül bahçesine girenler gül olmasa da gül kokarlar, kainatın en güzel gülünün kokusu üzerinizde olsun bu gece. Kandiliniz mübarek olsun.

Adsız dedi ki...

Aslıcım ellerine sağlık çok da güzel görünüyor.Bende çok severim. Sevgiler..