14 Temmuz 2012 Cumartesi

Yaz Mücveri

O kadar hafif ve lezzetli ki bu sıcaklarda hergün yapıp yiyebilirim.. İster akşamüstü çayın yanına, ister yemekte etin eşlikçisi, isterseniz de ana yemek olarak yenebilecek bir lezzet yaz mücveri..

Malzemeler:
1 orta boy soğan
1 çorba kaşığı sıvıyağ
2 orta boy kabak
2 orta boy patates
2 yumurta
1 çorba kaşığı un
100 gr. beyaz peynir / lor peyniri
1/2 demet dereotu (ince kıyılmış)
1/2 demet maydanoz (ince kıyılmış)
1 tutam biberiye
tuz
karabiber
pul biber
 

Yapılışı:
1. Soğanı ay dilimi şeklinde doğrayıp yuvarlak bir teflonda sıvıyağda soteleyin.
2. Derin bir kaba patates ve kabakları rendeleyip hafifçe suyunu sıkın.
3. Rendelenmiş patates ve kabaklara un hariç bütün malzemeleri katıp karıştırın.
4. Unu da ekleyin ve harcı karıştırın.
5. Sotelenmiş soğanların üzerine harcı dökün, kaşıkla üzerini düzeltin ve teflonun ağzını kapatıp orta ateşte 10 dk. pişirin. Daha sonra kapak yardımıyla diğer tarafını çevirip 10 dk. da bu yüzünü pişirin ve sıcak servis yapın. 

Afiyet olsun.

7 yorum:

papatyaninguncesi dedi ki...

Çok severim mücveri.Ellerinize sağlık

LaMa dedi ki...

iste bu tam benlik!

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

merhaba Aslı bir ara yazmadığını görünce üzülmüştüm sonra tekar yazdığını görünce ne kadar mutlu oldum anlatamam..birbirinden güzel,fotoğraflarından tariflerinden fazla uzak kalmamamız mümkün mü acaba?
ellerine sağlık hayırlı ramazanlar diliyorum

Nurşen Aksoy dedi ki...

Merhaba Aslıcım ellerinize sağlık..çok güzel olmuş...Yazın tazecik sebzelerin verdiği lezzette bir başka oluyor..blogunuzu çok beğendim..çok hoş tarifleriniz var..tanışmaya banada beklerim..sevgilerimle..nurşen..nurlumutfakta.blogspot .com

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Aslı'cım ailenle birlikte geçireceğin hayırlı bayramlar diliyorum arkadaşım...

Mutlu Mutfak dedi ki...

Merhaba,
Ben Elif Edes Tapan blogunuzu çok beğendim ve hemen takipçiniz oldum. Sizi de kendi blog umda takipçi olmaya beklerim :)
Çok sevgiler,

http://mutlu-mutfak.blogspot.com/